Noutăți Editura Cartier: mai 2022

iun. 1st, 2022 | By | Category: Agenda de carte

”În căutarea timpului pierdut. În partea dinspre Swann” (volumul I), de Marcel Proust. O nouă traducere din limba franceză de Cristian Fulaș (Cartier de colecție nr. 38). Legată, supracopertă, 576 pag. Preț: 69 RON/ 299 MDL. „În Căutarea timpului pierdut este o operă atât de meditativă, încât transcende toate canoanele occidentale de judecată. (…) Proust nu e interesat de istoria socială, de eliberarea sexuală sau de afacerea Dreyfus (deşi el l-a sprijinit activ pe Dreyfus). Salvarea estetică este proiectul major al romanului. Proust îl concurează pe Freud ca mare creator de mituri în epoca haotică. Istoria pe care o creează este o idilă vizionară, descriind maturizarea naratorului, de la Marcel până la romancierul Proust, care, în ultimul volum, îşi revizuieşte conştiinţa şi e capabil să-şi modeleze viaţa printr-o formă de Inţelepciune.” (Harold Bloom)

Nichita Stănescu. Cuvintelor, necuvintelor.  (Ediția a II-a) Poeme alese de Matei Vișniec. Fotografii de Natalia Gârbu (Cartier de colecție nr. 15). Legată, supracopertă, 356 pag. Preț: 49 RON/ 199 MDL 

„Limbajul poetic inventat de Nichita era în acelaşi timp un nou continent, dar şi un mijloc de navigaţie. Mai mult decât oricare alt poet, de la Nichita am învăţat că poezia poate fi busolă şi instrument de cunoaştere, ritual şi mister, explorare a sinelui şi bucurie de a trăi, formă de libertate şi mijloc de eliberare, zbor planat peste toate celelalte discipline ale spiritului şi expresie a tot ceea ce simţurile şi creierul pot produce mai frumos şi mai subtil împreună.” (Matei Vișniec)

 

Perfect nemulțumită (proză scurtă),  de Irina Bruma (Rotonda). Broșată, 80 pag. Preț: 23 RON/99 MDL

”În plan formal, prozele-instantaneu ale Lydiei Davis constituie genul proxim al literaturii Irinei Bruma, ce pare să se hrănească, la o primă lectură, din registrul ideilor gingașe, pentru a deveni printr-o stranie anamorfoză mai tăioase și mai violente pe măsură ce lectura lor se decantează. Scenele intime, relația candidă cu obiectele casnice, micile nesiguranțe, negocierile zilnice ale cuplului sunt semne exterioare ale inocenței care însă se rearanjează pentru a schița peisajul intern al melancoliei.” (Bogdan Alexandru Stănescu)

 

100 de spectacole în 100 de ani la Teatrul Național Mihai Eminescu din Chișinău,  ediție îngrijită de Petru Hadârcă (Art). Legată, 384 pag. Preț: 129 RON/ 599 MDL

„ Această carte-colecție scoate în lumină doar vârfuri aisberguri, ce rămân scufundate în oceanul întunecat al timpului trecut, cu toată ponderea și complexitatea vieții reale în care au fost create. Plonjând în acest trecut am ajuns la concluzia că teatrul a trecut prin timpuri faste, de strălucire și timpuri mai puțin faste, de declin; a avut directori, dedicați și pasionați, și alți profitori, dezinteresați de artă; au fost spectacole bune și spectacole slabe; artiști talentați și alții – lipsiți de vocație; teatrul a cunoscut sărăcia materială și prosperitatea – dar – nimic din toate acestea nu sunt în măsură a distruge arta atâta timp cât există oameni liberi care trăiesc într-o țară liberă, cu principii democratice. De-a lungul celor 100 de ani, cea mai mare cumpănă care a decapitat și aproape că a distrus teatrul a fost perioada stalinistă, cu principiul urii de clasă și al terorii de partid ridicat la nivel de politică oficială. A fost un dezastru și o catastrofă pentru oameni, pentru spiritul artistic și pentru teatrul românesc.

Teatrul dramatic are în miezul său cuvântul, el este nucleul generator de universuri și lumi, el este nucleul care antrenează gândirea critică, spiritul analitic și capacitatea de gândire independentă, toate celelalte – gest, plastică, lumini, culori, imagini sunt ca o corolă, bogată și necesară, seducătoare și frumoasă, dar în miez, coloana vertebrală este cuvântul. Pentru acest cuvânt rostit în scena teatrului, la Chișinău s-au dat adevărate bătălii.
Istoria Teatrului Național «Mihai Eminescu» din Chișinău, mai ales în perioada sovietică, este istoria luptei pentru dreptul de a crea și gândi liber și pentru dreptul de a face teatru în limba română.”
(Petru Hadârcă, actor, regizor, director general Teatrul Național «Mihai Eminescu» din Chișinău)

 

Poți procura cărțile Cartier în toate librăriile bune din România și Republica Moldova.

 

Comandă cărțile Cartier oriunde ai fi, le livrăm rapid https://cartier.md/
Ne găsești pe twitter la https://twitter.com/EdituraCartier

și pe facebook la:

https://www.facebook.com/edituracartier

https://www.facebook.com/librariilecartier/

 

Număr de vizualizări :241


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro