A treia sesiune internațională de pregătire oferită de NETWORK OF EUROPEAN MUSEUM ORGANISATIONS are loc la București – Storytelling Digital. Sesiunea va fi găzduită de către Rețeaua Națională a Muzeelor din România în perioada 16-18 noiembrie 2015 și este oferită unui număr de 23 de profesioniști muzeali și pentru doi membri NEMO din Europa. Atelierul “Storytelling digital: pregătire aplicată pentru a înțelege potențialul acestei metode într-un context muzeal” a fost solicitat în mod expres de către Rețeaua Națională a Muzeelor din România organizației de specialiști italieni Melting Pro.
Perspectivele de învățare anticipate
După un proces complet și intensiv de 21 de ore practice, dar haioase, cool și foarte creative, participanții vor fi capabili:
– Să creeze propriile povești digitale folosind metoda ”snapshot” în interiorul unui grup definit, acolo unde demersurile participative sunt încurajate
– Să-și planifice propriul atelier de storytelling digital într-un context adaptat specificului fiecăruia
Alte calități/beneficii
– “Activist” în invățarea prin metoda ”a face”
– Lucru într-un cadru flexibil aplicat unor multitudini de situații
– Sprijin personal și suport de specialitate de la sursă
– Design de poveste bazată pe metode de bună practică din Europa testate și încercate
– Studii de caz practice cu care te familiarizezi
– Aplicarea cunoștințelor pe o situație reală
– Șansa de a participa la un training internațional
Pentru cine este acest atelier de pregătire?
Profesioniști din muzee și ONG-uri care doresc să aibă o introspecție primară în storytelling-ul digital pentru a fi aplicat ca un instrument de angajare în propria organizație. Nu se poate fără să cunoști limba engleză cât să înțelegi, nu să devenim Shakespeare.
Ce este Storytelling-ul Digital?
Este întâlnirea dintre puterea storytelling-ului cu produsul digital pentru a crea o poveste vizibilă și auzită de toată lumea. Este o poveste digital, adică pe laptopul sau computerul personal, scurtă, de aprox. 2-3 minute, despre evenimente din viața oamenilor. Este o șansă de a da ”cuvântul” unor oameni care nu au această posibilitate în mod obișnuit.
În construcția unei astfel de povești, toată lumea este implicată. Deopotrivă amuzantă, într-un astfel de atelier participanții de toate felurile, cu culture și valori diferite, își dezvoltă o serie de amptitudini legate de domeniile tehnice, sociale, creative și de comunicare. Cel mai important în acest caz este faptul că, în timp ce se construiește povestea, fiecare își generează totodată și sentimentul de încredere în sine și atenția necesară prinderii detaliilor relevante. .
În sectorul muzeal a fost aplicată cu mare succes în diferite proiecte, precum Proiectul Diamond, acolo unde are impact asupra dezvoltării profesionale continue pentru oamenii din muzeu. În concluzie, storytelling-ul digital este o metodă efectivă de angajare și de implicare în activitățile muzeale mai ales a grupurilor marginalizate, iar povestea digitală ar putea fi folosită pentru a evalua impactul activităților muzeale asupra publicului.
Muzeele membre RNMR au prioritate și le vor fi rezervate 10 locuri gratuite. 2 locuri sunt rezervate unor muzeografi din Europa, iar restul de 13 locuri sunt pentru participanții la modulul de curs MUZEOLOGIE, din luna noiembrie 2015, organizat de Institutul Național de Cercetare și Formare în Cultură, partenerul acestui atelier. Și din rândul lor se pot afla membri RNMR.
Așadar, ocupați sălile!
Despre facilitatorii de la MELTING PRO, foarte disponibili și ”de gașcă”, aflați accesând: meltingpro.org/