spot_img

7 lecții înțelepte și practice despre viață și marketing, din cărțile autorului de bestsellere Ryan Holiday

Ryan Holiday este un scriitor-vedetă, cunoscut atât pentru cărțile sale care au făcut înconjurul lumii, cât și pentru activitatea lui din domeniul marketingului. Este unul dintre cei mai bine vânduți scriitori contemporani și un adept al stoicismului, filosofie pe care a abordat-o în repetate rânduri în cărțile sale. Titlurile sale „Inamicul este egoul”, „Stoic zi de zi” și „Liniștea este cheia”, publicate în limba română la Editura ap! (ACT și Politon), au fost traduse în peste 40 de limbi și s-au vândut în mai mult de cinci milioane de exemplare în întreaga lume. Cărțile lui sunt adevărate manuale care te învață cum să aplici principiile stoicismului în viața de zi cu zi, pentru a avea o viață împlinită și mai fericită, și de asemenea, îți dezvăluie tertipurile din industria media sau de marketing, pentru a înțelege mai bine cum funcționează lumea în care trăim. Iată ce lecții de viață prețioase inspirate din marketing și stoicism poți învăța citind cărțile sale.

  1. Obstacolele din calea fericirii noastre nu sunt problemele în sine, ci felul în care le percepem și reacționăm la ele.

Cartea Stoic zi de zi ne explică într-un mod practic cum putem aplica principiile filozofiei stoice și în ce fel ne pot acestea îmbunătăți atât viața interioară, cât și viața de zi cu zi. În cele 425 de pagini ale cărții găsim câteva dintre cele mai înțelepte cuvinte din istoria omenirii aparținând stoicilor Marc Aureliu, Epictet și Seneca, dar și lui Musonius Rufus, Cato cel Tânăr sau Zenon. În plus, această carte redă stoicismului locul cuvenit ca instrument în căutarea stăpânirii de sine, a perseverenței și înțelepciunii, adică acele calități de care oamenii se pot folosi pentru a duce o viață mai bună.

„Controlându-ne percepțiile, ne spun stoicii, putem dobândi claritate mentală. Direcționându-ne corect și just acțiunile, vom fi eficienți. Folosindu-ne și întărindu-ne voința, vom găsi înțelepciunea și perspectiva necesare pentru a face față oricărei încercări care ne iese în cale.” –  Ryan Holiday.

  • Liniștea este cheia!

Liniștea este cheia este genul de lectură care te face bine la propriu, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic. Asta pentru că este o carte despre cum să trăiești frumos, care se adresează în egală măsură celor care se simt copleșiți de zgomotul de fundal al lumii moderne, dar și celor care încearcă să se regăsească într-un mediu plin de distrageri. Ryan Holiday vorbește în carte despre ceea ce budiștii numesc „upekkha”, musulmanii „aslama”, evreii „hishtavut”, grecii „euthymia” și „hesychia”, epicurienii „ataraxia”, iar creștinii „aequanimitas”, sau… despre ceea ce noi, pe românește numim liniștea sufletească și cum să o dobândești. 

Motivul pentru care cu toții ar trebui să ne preocupăm mai mult să dobândim liniștea sufletească, este de părere Ryan Holiday, este faptul că ea reprezintă cheia pentru a fi un părinte mai bun, un artist mai bun, un investitor mai bun, un sportiv mai bun, un om de știință mai bun și un om mai bun. Sursa de inspirație pentru această carte au constituit-o marile curente filosofice și religii ale lumii precum budismul, stoicismul, epicurismul, creștinismul sau hinduismul, întrucât toate au venerat pacea interioară, considerând-o binele suprem și secretul pentru a atinge înalta performanță și pentru a avea o viață fericită. 

  • Fă totul pentru titlu!

Ryan Holiday ne arată în cartea Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media, că în media din era digitală, care trăiește și moare în funcție de click-uri, titlul este primordial. Așadar, indiferent de ce vor să spună, jurnaliștii își construiesc titlurile astfel încât să atragă cititorii. Ajungem astfel la concluzia că până la urmă nu articolele sunt cele care se vând, ci titlurile inteligent redactate. Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media este o carte excelentă pentru toți cei care lucrează în marketing sau pur și simplu pentru cei interesați să înțeleagă mai bine felul în care funcționează media în era digitală și modalitățile prin care ne captează atenția. Cu ajutorul cărții vom înțelege mai bine fenomene cu care ne confruntăm în viața de zi cu zi, precum fake news, dar și tacticile care se ascund în spatele acestor fenomene.

  • Folosește metoda de marketing growth hacking, pentru a-ți duce afacerea sau ideea la următorul nivel!

Growth Hacker în Marketing de Ryan Holiday este un abecedar al viitorului relațiilor publice, marketingului și publicității. Sau… altfel spus, este o introducere în growth hacking, o nouă formă de marketing dezvoltată de tineri inovatori, care, neavând la dispoziție bugete exorbitante pentru a lansa, a vinde sau a crește produse, au fost nevoiți să găsească modalități revoluționare de a face toate aceste lucruri cu bugete mult mai mici. Dacă lucrezi în marketing sau e-commerce, dacă ai un magazin online sau un site, sau dacă intenționezi să te apuci de afaceri cu comerț de orice tip, informațiile din această carte îți vor fi de un real folos. Cartea lui Holiday este presărată cu exemple demne de urmat de growth hacking, care pot fi folosite cu succes ca model de orice marketer dornic să își ducă jobul la următorul nivel. Este o carte plină cu povești despre branduri de succes și modul în care o idee strălucită a făcut diferența în cazul lor între un brand mediocru și unul foarte valoros.

  • Pentru a crea produse care să treacă testul timpului și să se vândă constant, pornește de la un produs excepțional. Marketing-ul bun nu este de ajuns, pentru că nu creează produse de excepție.

Secretul vânzărilor perene. Arta de a crea produse memorabile, de Ryan Holiday este rețeta perfectă pentru a crea produse care se vor bucura de succes pe termen lung. Iar prin „produse” înțelegem deopotrivă cărți, filme, muzică sau afaceri. Autorul s-a documentat asiduu în legătură cu acest subiect încercând să identifice o mentalitate creativă comună sau un tipar comun al tuturor produselor care se bucură de succes pe termen lung. Așa a luat naștere această carte, care adună la un loc trăsăturile datorită cărora: Lady Gaga, Rick Rubin, Iron Maiden, Bruce Springsteen, Shakespeare, Ernest Hemingway, Stephen King, Truman Capote, Seinfeld, „Războiul stelelor” etc., exercită în continuare o fascinație stranie asupra noastră. „Secretul vânzărilor perene” este o carte utilă atât dacă lucrezi în marketing, cât și dacă scrii, compui muzică, pictezi sau pui umărul la nașterea unor noi produse. Această carte ar putea reprezenta pentru tine o prețioasă sursă de inspirație. Cu alte cuvinte, este o lectură despre ce standarde trebuie să atingă produsele tale, cum să ajungi în vârf cu ele făcând tot ce se poate face, și apoi, cum să te menții pe piață cât mai mult timp în condițiile acestei adevărate invazii de noi și noi produse. 

  • Un om își poate atinge capacitatea maximă numai atunci când se eliberează de ego și de povară.

Inamicul este ego-ul este cartea care îți va aminti de pericolele egocentrismului. O lectură bogată în conținut menit să te inspire și să te motiveze totodată, o carte plină de sens și de citate care te vor pune pe gânduri, pe care o vei citi cu plăcere având sentimentul că ai primit ceva de care aveai nevoie. Cartea propune o varietate de definiții ale ego-ului, văzut din diverse perspective, care te vor ajuta să înțelegi pe deplin nuanțele acestei noțiuni, dar și modalitățile în care egoul ne afectează, inhibând adevăratul succes și împiedicând comunicarea directă și onestă cu lumea din jurul nostru. Asta se întâmplă pentru că ego-ul nu face altceva decât să înlocuiască părțile raționale și conștiente ale psihicului nostru cu lăudăroșenie și egocentrism și să ne spună ce vrem să auzim, când vrem să auzim. Vestea bună pe care ne-o dă autorul în această carte este că ego-ul poate fi gestionat și direcționat, iar poveștile despre Orson Welles, J.K. Rowling, Eleanor Roosevelt, Benjamin Franklin, Belisarie, Angela Merkel, Ernest Hemingway, George Marshall și mulți alții sunt de natură să ne inspire și să ne determine să ne gestionăm mai bine egoul în vederea realizării obiectivelor pe care ni le propunem în viață.

  • Pentru a aplica cu succes un plan, trebuie să fii dedicat, disciplinat și să dai dovadă de răbdare.

2007. Internetul este zguduit de un articol publicat pe un blog al companiei media Gawker Media, care dezvăluie că celebrul fondator PayPal, Peter Thiel, este gay. Titanul din Sillicon Valley decide să treacă la fapte, punând la cale un adevărat complot pentru a distruge imperiul mediatic ce i-a violat intimitatea. În această luptă demnă de o odisee, care a durat o întreagă decadă, sunt implicați și luptătorul pro-wrestling Hulk Hogan și fondatorul Gawker Media, Nick Denton. 

În cartea Conspirația, recent apărută la editura ap!, Ryan Holiday disecă planul miliardarului Peter Thiel, prin care acesta a reușit să doboare un imperiu mediatic, arătându-ne ce tactici a folosit și de asemenea, demonstrând că în orice întreprinzi, pentru a avea succes trebuie să fii dedicat, disciplinat și să dai dovadă de răbdare.

Cărțile lui Ryan Holiday sunt disponibile la Editura ap! (ACT și Politon) atât în format traditional, cât și audiobook. ap! (ACT și Politon) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte din România. Specializată în non-ficțiune de calitate, editura a adus pe piața locală o serie de autori care au făcut furori în toată lumea, precum Tim Ferriss, Robin Sharma, Tony Robbins, Wayne Dyer, Steve Harvey, Gino Wickman și mulți alții. Totodată, ap! (ACT și Politon) este editura românească sub egida căreia au fost înregistrate cele mai multe audiobookuri la nivel local. Lansată în 2014, editura a adus în România peste 300 de titluri în format audio, multe dintre acestea fiind bestsellere care au făcut înconjurul lumii și au schimbat mii de vieți. 

ap! (ACT și Politon) crede în dezvoltarea continuă și aduce cititorilor români titluri care acoperă o gamă variată de subiecte din sfere precum dezvoltarea personală și profesională, business, antreprenoriat, spiritualitate și wellbeing. Titlurile editurii se găsesc atât în format clasic, cât și sub formă de eBook, MP3 sau audiobook, astfel încât cititorii să se poată bucura de lectură în orice moment al vieții lor.

***

ap! (ACT și Politon) online

Website: https://actsipoliton.ro/

Instagram: https://www.instagram.com/actsipoliton/

Facebook: https://www.facebook.com/actsipoliton

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/edituraactsipoliton/

YouTube: https://www.youtube.com/c/ActsipolitonRo-carti-audio/videos

Tik Tok: https://www.tiktok.com/@actsipoliton

Articole recomandate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

 

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.

ISSN: 2248 – 1508