Eficiența jocurilor didactice în procesul învățării este de mult o certitudine. Indiferent de tema pe care o propun, ele au o miză dublă: instructivă și distractivă. Fiindu-i provocate, deopotrivă, aptitudinile afective și intelectuale, participantul învață și se relaxează concomitent. Didactica modernă oferă multe alternative. Celor interesaţi de însușirea unor noțiuni de limbă română, le recomand un joc nou: Comparaţii şi semnificaţii, creat de Gabriela Gîrmacea şi apărut la Didactica Publishing House.
Acest joc este o activitate modelatoare ce se poate desfăşura atât la nivel formal, cât şi informal. Stimulează imaginaţia și învăţarea prin descoperire (de la simplu la complex), creează premisele dezvoltării unui limbaj mai fluent, mai bogat și mai rafinat, invită la competiție și la bucurie.
Jocul profesoarei Gabriela Gîrmacea conţine jetoane colorate care trimit, după o lectură rapidă și atentă, la asocieri cu semnificații și cu emoții. Jucătorul primului nivel poate alege un set de comparaţii, pentru a construi enunțuri sau un text descriptiv. Cel care iubește lectura și optează pentru nivelul mai ridicat are posibilitatea de a descoperi scriitori români şi scrierile lor prin alte comparaţii şi semnificaţii, de a face deci mai multe asocieri şi de a construi el însuși texte, chiar în manieră dadaistă.
Elena-Ruxandra Petre