În perioada 22-23 ianuarie 2013, la sediul M.N.A.C., a avut loc procedura de selecţie a proiectelor înscrise în cadrul Concursului naţional pentru selectarea proiectelor care vor reprezenta România la cea de-a 55-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă – la Biennale di Venezia. Potrivit ordinului ministrului culturii, comisia a avut următoarea componenţă: Bogdan GHIU – membru; Matei BEJENARU – membru; Magda CÂRNECI – membru; Roberto PINTO (Italia) – membru; Rene RIETMEIJER (Olanda) – membru; Monica MORARIU, comisar – membru; Alexandru Damian, vicecomisar – membru. În urma centralizării punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei, au fost desemnate câştigătoare următoarele proiecte: Pentru spaţiul expoziţional din Pavilionul României din Giardini della Biennale a fost desemnat câştigător, cu un punctaj de 85,77 de puncte, proiectul: “O restrospectivă imaterială a Bienalei de la Veneţia / An immaterial retrospective of the Venice Biennale” de Maria Alexandra PIRICI şi Manuel PELMUŞ. Pentru spaţiul expoziţional din Noua Galerie a I.R.C.C.U. Veneţia a fost desemnat câştigător, cu un punctaj de 84,28 de puncte, proiectul: “Centru de reflecţie pentru istorii suspendate/ Reflection Centre for Suspended Histories. An Attempt “ de Anca Mihuleţ; Apparatus 22: Dragoş Olea, Maria Farcaş, Erika Olea; Irina Botea; Nicu Ilfoveanu; Karolina Bregula; Adi Matei; Olivia Mihălţianu; Sebastian Moldovan.
În cadrul şedinţei, comisia a primit spre evaluare un număr de 18 de proiecte şi a procedat la evaluarea acestora acordând punctaje pentru criteriile prevăzute în Regulamentul de organizare a Concursului naţional pentru selectarea proiectelor care vor reprezenta România la cea de-a 55-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă – la Biennale di Venezia, publicat pe paginile de internet ale Ministerului Culturii, Ministerului Afacerilor Externe şi Institutului Cultural Român.
Potrivit opţiunii participanţilor la concurs, se va organiza o expoziţie publică cu proiectele participante, la sediul M.N.A.C., care va fi anunţată ulterior.