OPERA PRIMA, la final de MINISTAGIUNE DE TOAMNĂ 2010

sept. 30th, 2010 | By | Category: Proiecte

În perioada 21-26 septembrie 2010, la Sala Nouă a Teatrului de Comedie (str. Sfânta Vineri nr. 11, Bucureşti), OPERA PRIMA a revenit în atenţia tinerilor bucureşteni şi nu numai, cu MINISTAGIUNEA DE TOAMNĂ, în cadrul căreia a avut premiera primului spectacol OPERA PRIMA, cu elevi de liceu şi actori profesionişti. “Dragă Elena Sergheevna” este un spectacol după Ludmila Razumovskaia, în regia lui Alexandru Mâzgăreanu. AgenţiadeCarte.ro redă integral reportajul acestei MINISTAGIUNI DE TOAMNĂ, primit pe adresa redacţiei, din partea echipei OPERA PRIMA.

“Cele cinci zile de ministagiune s-au dovedit a fi la fel de bogate în public, iar emoţiile legate de faptul că am debutat marţi şi miercuri – şi deci, nu tocmai ideal pentru persoanele care merg la şcoală sau la serviciu, s-au spulberat pe loc, când, în sala cea nouă a Teatrului de Comedie, micuţă şi intimă, ne-am adunat pe puţin câte o sută de oameni la fiecare reprezentaţie.

Încă din prima seară am fost onoraţi de prezenţa unor persoane importante şi dragi nouă, care, alături de rude, prieteni, şi colegi au venit cu toată dragostea să ne susţină la primele repetiţii generale cu public ale spectacolului „Dragă Elena Sergheevna”. Astfel, în sală au fost prezenţi domnul Paul Chiribuţă, iniţiatorul şi coordonatorul proiectului OPERA PRIMA, doamna Ileana Lucaciu, un reper renumit în ceea ce priveşte receptarea avizată a scenei româneşti, doamna Corina Constantinescu, consultantul artistic al Teatrului de Comedie, urmând ca în cea de-a doua seară să ne bucurăm de participarea domnului George Mihăiţă, gazda noastră, a doamnei Irina Budeanu de la Asociaţia Persona, a lui Bogdan Amarfi, om de bază al Teatrului de Comedie şi fotograf pasionat.

Deşi anunţate ca repetiţii generale cu public, ambele reprezentaţii „Dragă Elena Sergheevna” s-au constituit în adevărate debuturi actoriceşti pentru liceenii care s-au ambiţionat şi au dat tot ce au avut mai bun, lăsând în acelaşi timp, să se întrezărească în munca lor, şi mâna formatoare a ghizilor lor în acest periplu al devenirii scenice: regizorul Alexandru Mâzgăreanu, actriţa Sorina Ştefănescu şi scenografa Maria Pitea. În ordine alfabetică, ei sunt: Vlad Bălan, Gabriel Fereşteanu, Mirela Sanda şi Ilinca Tuvene. Alături de ei, Liviu Chiţu, student la actorie în anul III la UNATC, şi-a adus aportul de professionalism, dar şi un aer de prospeţime şi spontaneitate ludică. Silvia Stanciu, absolventă a Universităţii Hyperion şi posesoarea unui palmares actoricesc în care predomină filmul, a întruchipat-o pe profesoara de matematică Elena Sergheevna într-o manieră cât se poate de firească, subordonată regulilor spectacolului de teatru care se petrece acum şi aici, şi mai ales în relaţie cu partenerii de joc.

Receptarea spectacolului a fost una pozitivă, atât din partea celor avizaţi [http://ileanalucaciu.blogspot.com/2010/09/draga-elena-sergheevnasantaj-opera.html lucaciu/], cât şi din partea target-ului, a tinerilor liceeni care se confruntă cu problemele dezbătute de piesă [http://teatrul-operaprima.blogspot.com/2010/09/draga-elena-sergheevna-prin-ochii-altui.html] – mereu controversata importanţă a notelor în domenii irelevante pentru cariera dorită faţă cu moralitatea didactică şi pedagogică. Pentru cei ce au ratat aceste prime două reprezentaţii, mai sunt şanse în perioada 4-10 octombrie 2010, tot la Sala Nouă a Teatrului de Comedie. Vă recomandăm ambele distribuţii, iar dacă le veţi prinde pe amândouă vă veţi convinge că veţi fi văzut două spectacole diferite!

După succesul cu „Dragă Elena Sergheevna”, au urmat două spectacole invitate de la UNATC „I.L. Caragiale”, unul dintre cei patru parteneri OPERA PRIMA, şi un spectacol împrumutat de la Teatrul Luni de la Green Hours – spaţiu recunoscut ca leagăn al creaţiilor realizate de către tineri cu tineri şi în special (dar nu numai) pentru tineri.

Vineri s-a jucat „Biloxi Blues” de Neil Simon cu un număr record de spectatori, care s-au răspândit în sală pe jos şi pe scări, când banchetele s-au dovedit a fi neîncăpătoare şi care au rămas până la final şi au aplaudat, cu toată inima, realizarea masteranzilor Corneliu Ulici, Valentin Paraschiv, Alin Popa, Liviu Romanescu, Dragoş Dumitru, Daniel Haralambie, Mihajlo Milekonski, Iuliana Călinescu, Ioana Mărcoiu, Mihaela Velicu şi Kiara Firan coordonaţi de Mircea Rusu şi Alexandru Jitea. Sâmbătă, cele patru actriţe din „Treapta a noua” de Tom Ziegler, Valentina Zaharia, Patricia Katona, Iolanda Covaci şi Monica Săndulescu au reuşit să capteze interesul publicului şi după spectacol, când ne-au invitat la discuţii libere despre problematica relaţiilor între mame şi fiice, dar şi despre actorie. Dintre toate spectacolele prezentate în ministagiune, „Treapta a noua” a fost cel mai popular în rândul rezervarilor anunţate pe adresa de poştă electronică special creată în acest scop.

Duminică a venit rândul lui Lari Giorgescu şi al regizoarei Ioana Păun să discute cu spectatorii, după one man show-ul antrenant cu o longevitate de aproape trei ani: „L-V:8-16” după „Cred că nu m-aţi înţeles bine” de Rodrigo Garcia, spectacol pe care domnul Voicu Rădescu de la Green Hours a avut amabilitatea să-l asocieze proiectului nostru. Construit cu mare precizie şi jucat impecabil, cu o energie şi o prezenţă de spirit ieşite din comun, performance-ul a atras oameni din diverse medii, nu numai liceeni, studenţi sau profesori, ci şi regizori de teatru şi de film, directori de imagine, muzicieni, producători, ingineri şi academicieni, care au rămas şi după spectacol să afle mai multe despre acesta şi să mărturisească artiştilor despre regăsirile pe care le-au trăit în timpul vizionării.

Pe tot parscursul MINISTAGIUNII, partenerii noştri media ne-au fost alături şi au înregistrat, fotografiat, redactat, aplaudat şi felicitat. Mulţumim TVR 2 şi TVR Cultural, Radio România Cultural, teenpress.ro şi amdoar18ani.ro pentru devotament şi susţinere!

Tot la lista de mulţumiri, adăugăm şi voluntarii OPERA PRIMA, care au făcut faţă cu brio atât începutului anului şcolar (aţi ghicit, sunt liceeni), cât şi revenirii proiectului OPERA PRIMA, prin forţa, creativitatea şi vitatlitatea specifice vârstei. Doamnelor şi domnilor, aplauze pentru: Andrei Antonescu, Valentina Boaghen, Adriana Constantin, Ana Creţu, Gabi Fereşteanu, Mădălina Mihaela Manea, Alex Mănescu şi Ioana Radu.

În continuarea MINISTAGIUNII, OPERA PRIMA îşi va relua activitatea în liceele bucureştene de periferie şi va organiza asemenea ministagiuni şi în cartiere, pentru adolescenţii şi tinerii de acolo. Primul liceu care va beneficia de o MINISTAGIUNE OPERA PRIMA ca la carte este Liceul Teoretic „Tudor Vladimirescu” din sectorul 6, ai cărui elevi vor putea viziona în perioada 4-6 octombrie 2010, spectacolele „ L-V :8-16” după „Cred că nu m-aţi înţeles bine” de Rodrigo Garcia, cu Lari Giorgescu, în regia Ioanei Păun, „ComediAmore”, spectacol de Commedia dell’Arte cu Ştefan Lupu şi Andreea Mateiu şi „Oleanna” de David Mamet cu Iulia-Diana Samson şi Thomas Ciocşirescu, în regia lui Eugen Gyemant şi scenografia Mariei Pitea, ambele producţii UNATC „I.L. Caragiale” 2010. “

Proiectul OPERA PRIMA este coordonat de o echipă de tineri profesionişti, masteranzi şi absolvenţi ai UNATC „I.L. Caragiale” Bucureşti: Sorina Ştefănescu, Alexandru Mâzgareanu, Maria Pitea şi Sorina Diaconu.

Centrul de Creaţie şi Educaţie prin Teatru OPERA PRIMA este un proiect inovativ care propune un model socio-cultural de educaţie şi reintegrare socială ce se adresează categoriilor defavorizate de pe raza Municipiului Bucureşti. Proiectul a fost implementat în ianuarie 2010 de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti împreună cu Teatrul de Comedie şi Clubul UNESCO Adolescenţii, în parteneriat cu UNATC „I.L.Caragiale” Bucureşti şi se va desfăşura până la finalul anului în curs.

Parteneri media: TVR2, TVR Cultural, Observator Cultural, Radio România Cultural, RFI România, PORT.ro, Agenţia de Carte, Teen Press, Am doar 18 ani.

Contact

Număr de vizualizări :1857


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro