spot_img

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării și Editura Tritonic invită publicul la o dezbatere captivantă și utilă: Comunicare și Politică în Epoca Digitală

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) și Editura Tritonic invită publicul la o dezbatere captivantă și utilă: Comunicare și Politică în Epoca Digitală. Evenimentul are loc joi 23 mai, începând cu ora 17:00, în București, la The Coffee Factory (terasă). În cadrul evenimentului vor fi lansate volumele din colecția Comunicare Media a editurii Tritonic: Comunicare politică și Internet. Populism și Criza Democrației Liberale, 2023, Tritonic, Antonio Momoc; Comunicarea 2.0, New media, participare și populism, (ediția a II-a), 2024, Ed. Revistei Timpul, Antonio Momoc; Politică, media și societate, Perspective critice, 2024, Tritonic, Aurelian Giugăl. 

La discuție vor participa: conf. univ. dr.  Romina Surugiu, decan FJSC, conf. univ. dr. Adriana Ștefănel, dir. Dep. Antropologie culturală și Comunicare, Bogdan Hrib, scriitor, editor Tritonic și autorii, iar moderatorul dezbaterii va fi lect. univ. dr. Daniel Nica.

Comunicare politică și Internet. Populism și Criza Democrației Liberale, de Antonio Momoc

”La nici două decenii de la apariția web-ului 2.0, democrația liberală se confruntă cu necesitatea de a-și upgrada modul de funcționare: tehnologia provoacă schimbări radicale în toate aspectele vieții noastre. Modul în care funcționează puterile legislativă, executivă și juridică nu face excepție. Când presa, pe care o numeam ‘a patra putere în stat’, e la rândul ei profund afectată de transformările tehnice, economice și psihosociale care evoluează într-un ritm exponențial, devine datoria fiecărei societăți care prețuiește democrația și piața liberă să reflecteze asupra măsurilor necesare pentru păstrarea echilibrului social. Într-o lume care se transformă rapid, necesitatea informării corecte și a accelerării educației media, cu accent pe componenta media/tech, devine o misiune crucială – mai ales în societatea românească unde democrația liberală nici măcar n-a ajuns să fie implementată și asumată total când, iată, se află deja sub presiune unui proces intens de tip ‘disruption’. Lucrarea lui Antonio Momoc constituie o minuțioasă analiză a evoluției spațiului comunicării politice, a modului în care escaladează populismul și dezinformarea asistată de algoritmi programați pentru profit, concluzionând cu necesitatea redefinirii locului și rolului jurnalismului și al jurnalistului, în sensul fundamental al profesiei: acela de a sluji strict și exclusiv interesul public.” Dragoș Stanca

Comunicarea 2.0, New media, participare și populism, (ediția a II-a), Antonio Momoc

Volumul abordează comunicarea din perspectiva tehnologiilor de ultimă oră și a rolului pe care new media îl au în propagarea discursului politic, în stimularea participării civice și în apariția unor noi forme de populism. Există două generații de politicieni populiști care își promovează programele prin mijloace de comunicare distincte: cei vechi în special la televiziune, iar cei noi în mediul virtual. Lucrarea pornește de la observația că „revoluțiile” Facebook și Twitter au polarizat analiza fenomenului între optimiștii participării 2.0 și pesimiștii comunicării 2.0. Pesimiștii comunicării 2.0 acuză regimurile autoritare din Asia, Orientul Mijlociu sau nordul Africii că folosesc tehnologie occidentală pentru a supraveghea și controla populația. Optimiștii participării 2.0 sunt entuziasmați de așa-numitele „revoluții” Facebook/Twitter din Primăvara Arabă (Iran, Egipt, Tunisia, Bahrain, Siria, Libia). Cartea descrie fenomene ca citizen journalism, participatory journalism, apariția presei alternative ca replică a societății civile la lipsa de acces la presa mainstream și ca formă de protest a cetățenilor față de „aservirea” presei tradiționale. Fenomenul este abordat prin analiza noilor mișcări sociale (new social movements) precum Occupy Movement sau Mișcarea Uniți Salvăm Roșia Montana.

Cartea se adresează specialiștilor și studenților în comunicare și științe politice, precum și tuturor celor care vor să afle modalitățile în care politicienii și publicul se pot folosi de instrumentele pe care le oferă comunicarea online.

Politică, media și societate, Perspective critice, Aurelian Giugăl

Acestă carte cuprinde texte publicate de-a lungul ultimilor ani în diferite jurnale, fie ele publicații culturale („Cultura”, „Vatra”, „Observator Cultural”) sau cotidiane („Libertatea”). Tematicile abordate, ce pot părea la prima vedere destul de eclectice, de la comunicare & media, științe politice, sociologie, economie politică, se circumscriu domeniului larg al științelor sociale. Cu câteva excepții, majoritatea articolelor sunt despre România. Sintetizând, spunem că fundamentul teoretic al volumului se află la intersecția dintre (i) ideea de spațiu geografic (spatial turn –; N. Thrift), (ii) cea de inegalitate (de la accesul la piața muncii, la infrastructură, servicii de orice fel, de la rețea telefonică, nefuncțională practic în unele sate, servicii medicale indiferent de natura lor, nu doar de spitale etc.) și (iii) modul în care aceste spații sociale sunt reprezentate în științele sociale, în mass-media sau în producțiile cinematografice.

***

Editura Tritonic, fondată în 1993 sub numele Tritonic Media, a reprezentat o prezență semnificativă pe piața editorială românească de aproape trei decenii. În 2011, Tritonic Books a preluat brandul, consolidându-și reputația și diversificându-și portofoliul de publicații.

Structura editorială a Tritonic Books este bine definită, acoperind două mari direcții:

Cartea academică: Această direcție reprezintă o platformă vitală pentru diseminarea cunoașterii și cercetării în diferite domenii. Cu aproximativ 100 de titluri noi anual, Tritonic Books a dezvoltat colecții esențiale precum Comunicare Media, Sociologie, Asistență Socială, Antropologie, Istorie, Management și Marketing, Studii Europene, Politici Publice, Psihologie și multe altele.

Cartea de ficțiune: Tritonic Books oferă cititorilor o gamă variată de opțiuni în domeniul ficțiunii, structurată în patru colecții distincte: Mystery & Thriller, SF & Fantasy, Cașmir (romane de dragoste) și LIT (colecția de literatură). Prin aceste colecții, editura aduce în fața cititorilor români atât opere clasice, cât și lucrări contemporane, reflectând diversitatea genurilor și gusturilor literare.

Distribuția cărților se realizează atât prin intermediul unei librării virtuale proprii, cât și prin parteneriate solide cu cele mai importante platforme online și librării fizice din întreaga țară. De la Libris.ro, Elefant.ro și Librarium (Cartepedia) la Cărturești și o serie de librării independente, Tritonic Books asigură accesibilitatea și disponibilitatea cărților sale în întreaga țară.

Articole recomandate

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

 

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.

ISSN: 2248 – 1508