spot_img

Integrală William Eubank, la ediția a doua a Flight Film Festival: Science, Fiction, Technology, Music

În perioada 30 august-1 septembrie, are loc la Timișoara cea de-a doua ediție a Flight Film Festival: Science, Fiction, Technology, Music,cu proiecții de film și dezbateri în cadrul festivalului multidisciplinar Flight Festival. La cea de-a doua ediție, festivalul de film prezintă 3×3 William Eubank,o integrală cu filmele unuia dintre puținii regizori dedicați strict filmelor SF. William Eubank este un exemplu impecabil al îmbinării dintre tehnologia (numerică) a cinematografului și pasiunea pentru fanatastic a unui fan SF. Poate un nou Ridley Scott cu o întreagă carieră în față? Cineastul are doar 38 de ani și a realizat în ultimul deceniu trei filme de gen care vor fi proiectate la Julius Garden și pe terasa D’Arc pe malul Begăi, în Timișoara.

Școlit ca operator la UCLA, unde s-a înscris la cursuri de cosmologie pe care mai târziu le va aminti ca o influență asupra ideilor sale de filme (interviu luat de Julie Rigg pentru ABC Radio National),Eubank s-a ocupat de filmat și de regizat de la vârsta de 18 ani, având și experiență în scenografie. Dar a renunțat la cursuri și s-a angajat temporar ca tehnician digital și de reparații la Panavision. A participat la Sundance din partea lor, visând să fie într-o zi invitat acolo ca regizor. A fost trimis pe platourile de filmare ale Collateral și Superman Returnsde unde își lua notițe despre poziționarea luminilor și mișcările de aparat ale operatorilor pe care mai apoi le compara cu rezultatul final al proiecției din cinematograf. În cadrul companiei a avut acces la noile aparaturi, pe unele chiar inovându-le, și a folosit tehnologia emergentă pentru a crea imagini perfect organizate estetic și surprinzător de texturate și poetice.

În 2007, Tom DeLonge, solistul trupei de rock alternativ Angels & Airwaves l-a contactat pentru o colaborare, iar Eubank a regizat o serie de materiale pentru ei, printre care și videoclipul pentru single-ul Surrender.

Tot Angels & Airwaves i-au cerut să facă și primul său lungmetraj SF, Love, cu care a debutat în 2011, un film ultra-independent pe care poate părea imposibil ca cineva să-l fi filmat pur și simplu în curtea din spatele spatele casei. Inspirat de filmul The Thin Red Line, Love este un SF tupeist care plasează un astronaut în spațiu pentru a formula câteva observații poetice despre ce însemnă să fii om, despre singurătate și curaj, demență și perseverență. Un film atent calibrat în care amintirile personajului și imaginația lui încep să o ia razna. Sau să fie sondate de un ceva neomenesc? Eubank a petrecut 4 ani lucrând la acest film, fiind scenograf și construind chiar el atât Stația Spațională Internațională, cât și câmpul de luptă al Războiului Civil în curtea din spate a părinților săipe parcursul a 9 luni. Filmarea era frecvent întreruptă de vreme, de sunetul broaștelor, dar și de cositoarea vecinilor. Filmul a avut premiera la Festivalul Internațional de la Santa Barbara, fiind ulterior prezent în peste 11 festivaluri internaționale, incluzând festivalul de la Atena, unde a primit Premiul pentru Cel mai bun regizor.

“Un spectacol impresionant de imaginație…Tehnica și design-ul sunt de primă mână deși este un film cu buget redus”(Variety),Love explorează nevoia fundamental umană de conexiune, darși nelimitata putere a speranței. O aventură cu impact vizual puternic care comunică un adevăr: toată lumea are o poveste de spus, dar ceva și mai măreț de lăsat în urmă.

În timp ce Love era în procesul de post-producție, Eubank a început să lucreze alături de fratele său și David Frigerio la scenariul următorului său lungmetraj, The Signal. Înainte ca producția filmului să înceapă, Eubank a lucrat pentru Regency Enterprises, la filmul Broken City. Între timp The Signal și-a găsit producători, pe Brian Kavanaugh-Jones (Insidious) și Tyler Davidson (Take Shelter) și monteur, pe Brian Berdan, care a lucrat la filmele lui David LynchBlue Velvet și Twin Peaks și cu care Eubank și-a montat și primul lungmetraj și-l va monta și pe al treilea, Underwater.The Signal îi distribuie pe Laurence Fishburne, Brenton Thwaites, Olivia Cooke, Beau Knap.

Trei tineri cu ambiții de hackeri de la MIT ajung să fie mai-mult-decât-oameni în urma unei capcane galactice în care cad și din care, cu corpurile lor cyborgizate de tehnologii extraterestre cu tot, nu par a avea vreo șansă de scăpare. Caruselul de uimiri și șocuri prin care trec personajele este descris de Eubank drept ”o luptă între logică și emoție” și regizorul nu se referă doar la personajele sale și modul în care trebuie să rezolve misterul în care sunt captive ci și la spectator, care este condiționat să nu pună la îndoială intențiile puștilor dar să nu creadă nimic din ce vede pe ecran. The Signal este “un film despre a fi prins, dezorientat, și manipulat, care respectă abilitatea genului de a te uimi și a te tulbura” scrie Sight&Sound.

Pe de altă parte, Underwater este filmul cu cel mai mare buget realizat de cineast și ultimul din filmele hollywoodiene care au mai apucat să fie difuzate în săli înainte de pandemie, fiind lansat în cinema pe 10 ianuarie. Underwater urmărește aventura unui echipaj de cercetători marini care explorează adâncurile și care trebuie să navigheze de partea cealaltă a fundului oceanului după ce stația lor este distrusă. Sight & Sound  scrie că “deși este mult mai zgomotos decât Alien, Underwater reține multe dintre dinamicile filmului din ’79 ale lui Ridley Scott…Interpretările întrec așteptările având un nivel de spontaneitate și unicitate rar întâlnite”. Nume mari (Kristen Stewart, Vincent Cassel), ambiții ample: un SF hibridizat cu horror amplasat într-o mină submarină, undeva în străfundul oceanului. Acolo unde presiunea poate strivi camioane, dar unde ceva a fost deranjat de utilajele miniere. Eubank balansează admirabil filmul de 100% acțiune cu fascinația pentru necunoscutul din adâncurile oceanelor (care ne sunt cunoscute la fel de puțin precum cele mai îndepărtate planete și galaxii).

Într-o lume în care schimbarea poate fi considerată singura constantă și în care schimbul de informații și viteza actualizării acestora a devenit vitală, dezvoltarea științei și a tehnologiei devin necesitățile unui secol care abia își începe călătoria prin istorie.Flight Film Festival: Science, Fiction, Technology, Musiceste noul eveniment cinematografic din Timișoara și împrejurimi, care exploreazăprin film diferite tematici din domeniile științei, ficțiunii,tehnologieiși muzicii.

Organizat de Flight Festival în colaborare cu Asociatia Cinemascop,Flight Film Festival: Science, Fiction, Technology, Musicîși propune să ofere orașului și zonei posibilitatea de a fi la curent cu cele mai captivante filme de cinema reunite sub aceste categorii și de a participa la evenimente, dezbateri și activități interactive.

Ediția din 2020 este gândită ca o călătorie cu mai multe escale, destinația finală fiind bine cunoscuta locație care a acomodat festivalul și în ediția de debut: Aerodromul Cioca. “Decolarea” se întâmplă în 28 august, iar locațiile în care se desfășoară activități pentru toate gusturile sunt Bastionul Theresia, Gradina de Vară a Filarmonicii Banatul, D’arc pe mal, Piața Sf. Gheorghe, Iulius Town și Aerodromul Cioca.

Carla’s Dreams, Irina Rimes, Roxen, Grimus, Toulouse Lautrec, Shiver, K-lu, Phaser, R.U.A, Persona, Allover, Kings are overrated, Dragoș Moldovan, Amalia Gaiță și mulți alții sunt artiștii care vor urca pe scena de la Aerodromul Cioca.

Flight Festival a luat naștere în 2019 și este un festival de muzică, artă și tehnologie dezvoltat de organizatori în contextul în care orașul Timișoara va găzdui Capitala Culturală a Europei, și al cărui obiectiv este de a introduce cât mai mulți participanți în fascinanta lume a fenomenului cultural și de a poziționa orașul Timișoara pe harta festivalurilor relevante din Europa. În contextul pandemiei, Flight Festival este singurul festival de avengură, din România, care nu se anulează și nu se amână, ci se reinventează.

Partenerii evenimentului: Continental, George by BCR, Ciuc, Aptiv, Kaufland, Iulius Town,Lutz&Associates, Sustainalytics, Gauss și Kiss FM.Evenimentul este organizat de Fundația Academică Culturală Timișoara cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara și Consiliului Județean Timiș.

 

Flight Festival: https://flight-festival.com

Facebook Flight Film Festival: Science, Fiction, Technology, Music: @FlightFilmFest

Facebook Flight Festival: @FlightFestivalTimisoara

 

 

Articole recomandate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

 

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.

ISSN: 2248 – 1508