Despre dramaturgia românească la Cafeneaua critică

nov. 12th, 2019 | By | Category: Postcard

Pe 13 noiembrie se sărbătoreşte Ziua Dramaturgiei Româneşti (e data la care a avut loc, în 1884, premiera Scrisorii pierdute a lui Caragiale). Ocazie cu care, în prelungirea datei aniversare, pe 14 noiembrie 2019, Cafeneaua critică propune o discuţie despre starea genului la noi: cum se prezintă istoria dramaturgiei autohtone în perioadele mai vechi, de secol al XIX-lea şi de primă parte a secolului al XX-lea, în cea postbelică şi azi?; ce şi cum s-a scris şi se scrie în româneşte pentru scenă, ce şi cum se montează din ce se scrie? Participă: criticii şi istoricii teatrali Monica Andronescu, Ion Cocora, Ioan Cristescu, Doina Papp, Ludmila Patlanjoglu, Sebastian Vlad Popa, Nicolae Prelipceanu, Cristina Rusiecki. Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1994-1998 în Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti. Seria a doua a debutat în noiembrie 2008 la Clubul TSC şi a continuat la Clubul A, la Club Control, din nou la Club A, la POINT şi la Muzeul Naţional al Literaturii Române – MNLR. De asemenea, Cafeneaua critică organizează şi ediţii „în deplasare”, în mijlocul evenimentelor culturale pe care le dezbate.

*

Cafeneaua critică

Joi, 14 noiembrie 2019, orele 19.00-22.00

Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti – MNLR

Str. Nicolae Creţulescu nr. 8 (în spatele Bisericii Albe de pe Calea Victoriei şi în spatele UNITER)

Contact: 0731-00.30.22 (Andreea Drăghicescu/ MNLR); 0737-210.978 (Paul Radu/ Cafeneaua critică)

________________

* Invitaţii „stagiunii” 2019-2020 şi participanţii la discuţii: Bogdan Ghiu, Cristina Popescu Russu, Nicolae Prelipceanu şi, prin mesaje video, Mihai Măniuţiu şi Ovidiu Şandor (despre actualitatea culturală a toamnei 2019) (ediţia a 252-a).

Număr de vizualizări :577