Marți, 9 iunie 2015, de la ora 20:00, Editura Vellant vă invită în Carusel la o lansare neconvențională: un compozitor își cântă cartea în cadrul unui eveniment care va umple de sunet clădirea-monument care găzduiește librăria Cărturești. Cătălin Crețu lansează la Vellant volumul „De la sunetul sinus la anatomia umbrei. Perspective tehnologice în muzica nouă”, rezultatul explorării până la limită a unui univers acustic modelat virtual – o explorare ghidată de inteligența muzicală artificială. Invitat: Dan Alexandru/opus.art . Performer livresc: Ioana Hrior. Design vestimentar: Luminița Mihai.
Cătălin Crețu (n. 1971) este compozitor, artist multimedia, cercetător ştiinţific la Centrul de Muzică electroacustică şi Multimedia al Universității Naționale de Muzică București. A urmat cursurile de master în Compoziţie (2001-2002, bursier Erasmus) și Compoziţie multimedia (2006-2008), ambele la Hochschule für Musik und Theater Hamburg. În 2008 a obţinut titlul de Doctor în muzică, iar în 2012 a absolvit Școala post-doctorală MIDAS, ambele la UNMB. Din 2003 este membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România. Este director executiv al Festivalului Internațional de Arte Noi Innersound.
Lucrările sale acoperă o gamă variată de genuri, de la muzici pentru instrument solo și lucrări camerale până la instalații interactive audio-vizuale și concerte ce implică utilizarea pe scară largă a noilor tehnologii.
Câteva lucrări reprezentative pot fi accesate pe site-ul:
O recenzie a cărții a apărut online la adresa:
www.marketwatch.ro/articol/14191/Perspective_tehnologice_in_muzica_noua_-_Un_model_planetar/
„Într-o zi am contemplat un sunet, m-am apropiat la limită de el, i-am studiat învelișul, zona sensibilă, fragilă, afată la granița dintre interioritatea și exterioritatea lui, i-am văzut aura, l-am atins, apoi l-am privit printr-un microscop. Când am vibrat coarda sau membrana unui instrument sau când am rotit potențiometrul unui sintetizator, asemenea unei substanțe vâscoase, unei roci topite, structura sunetului s-a schimbat, compoziția sa chimică s-a metamorfozat, revelându-mi intmitatea lui spectrală, dinamismul lui interior. Am avut astfel acces la miraculoasa lume a microspațialității sonore. Mai apoi, din curiozitate, am schimbat perspectiva și implicit instrumentul de observație, depărtându-mă la extrem. Am privit printr-un telescop, zărind suprafețe granulare cu densități și culori diferite, o lume macrospațială în care atomii acustici și-au pierdut personalitatea devenind entități anonime ce partcipă la fenomene sonore globale. Glisând între cele două extremități am descoperit locurile magice în care s-au plasat compozitorii diferitelor epoci în clipa în care și-au conceput operele, modul în care s-au raportat la sunet, perspectiva spațială din care au abordat propria creație muzicală.”- Cătălin Crețu