De curând, la Editura Publica a apărut volumul “Steve Jobs – biografia autorizată”, semnată de Walter Isaacson. „Oamenii îndeajuns de nebuni să creadă că pot schimba lumea sunt cei care vor reuşi să o facă”, aşa se încheia reclama „Gândiţi diferit” a companiei Apple din 1997. Pornind de la o serie de peste 40 de interviuri cu Steve Jobs, derulate de-a lungul a peste doi ani – precum şi de la intervievarea a peste o sută de persoane apropiate lui Jobs, familie, prieteni, adversari, competitori sau colegi – Walter Isaacson a reuşit să creioneze portretul vieții trepidante şi a personalității de o intensitate mistuitoare a unui antreprenor creativ, care, prin pasiunea sa pentru perfecțiune şi prin hotărârea încrâncenată, a revoluționat şase domenii de activitate: computerele personale, filmul de animație, muzica, telefoanele, tabletele computerizate şi conținutul digital.
Într-un moment în care Statele Unite caută modalități de a-şi susține întâietatea în domeniul inovației, în care societățile din întreaga lume încearcă să construiască economii creative, adecvate epocii digitale, Jobs reprezintă emblema absolută a inventivității, imaginației şi inovației neabătute. Steve Jobs ştia că cea mai bună cale de a crea valoare în secolul XXI rezidă în conectarea creativității cu tehnologia, aşa că a construit o companie în cadrul căreia salturile imaginației s-au îmbinat cu remarcabile reuşite din domeniul ingineriei. El şi colegii săi de la Apple au fost capabili să gândească diferit: nu au contribuit doar la dezvoltarea unor produse superioare din punct de vedere tehnologic, ci au creat dispozitive complet noi şi servicii despre care consumatorii nici măcar nu ştiau că au nevoie.