Proiectul DECULT, prezentat de Filiala Sud Muntenia a Federaţiei Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România, la Piteşti

feb. 7th, 2012 | By | Category: Eveniment

Miercuri, 7 martie 2012, la Hotel Muntenia din Pitești (Str. Piaţa Muntenia nr. 1), ora 10:00, va avea loc conferinţa Filialei Sud Muntenia a Federaţiei Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România, organizată în cadrul proiectului DECULT. Proiectul “Dezvoltarea capacităţii instituţionale a partenerilor sociali din domeniul culturii scrise – DECULT” – POSDRU/93/3.3/S/60854 face parte din Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, finanțat de Fondul Social European. Coordonator: Federaţia Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România (FEDCR). Parteneri: Asociaţia Publicaţiilor Literare şi a Editurilor (APLER); Asociaţia Patronală AGORA (AGORA); Asociatia Difuzorilor şi Editorilor-Patronat al Cărţii (ADEPC); Uniunea Editorilor din România (UER). În cadrul conferinţei, vor fi  prezentate informaţii legate de proiectul DECULT, precum şi prezentări despre E-book; E-business; Orientare şi consiliere profesională. Evenimentul se adresează doar angajaţilor din edituri şi îşi propune să prezinte noi tendinţe în domeniul editorial şi modalităţi de abordare a acestora, performante. Prelegerile vor fi urmate de sesiuni de întrebări, răspunsuri şi intervenţii, precum şi de ateliere practice. Invitaţi: Dan Gîrtan, care va dezbate pe tema „E-business”; Paul Balogh, care va dezbate despre „E-book”; Gelu Ioghen, care va dezbate pe tema “Orientare şi consiliere profesională”.

„Începând din 2010, către domeniul editorial au fost atrase fonduri europene prin 3 proiecte importante: COMPEDIT (prin ADEPC), PROEDIT (prin UER) şi DECULT (prin FEDCR). Se pune întrebarea în ce mod cei ce-şi desfaşoară activitatea în edituri, librării, redacţii literare etc., percep această victorie repurtată în numele lor de asociaţiile profesionale, ca pe un ajutor real în munca lor. Cui foloseşte atragerea de fonduri în domeniul editorial? În ce mod apar beneficiile?
Sprijinul care vine către activitatea beneficiarilor nu este întotdeauna direct şi palpabil, aşa cum ar fi o subvenţie sau o achiziţie de carte, ci apare în mod indirect, aşa cum se întâmplă şi în proiectul DECULT (Dezvoltarea capacităţii instituționale a partenerilor sociali din domeniul culturii scrise), prin dezvoltarea instituţională şi consolidarea asociaţiilor care îi reprezintă.

Regula de aur, valabilă în orice structură asociativă este participarea. Astăzi, calitatea de membru într-o structură asociativă profesională este o necesitate. Recompensele obţinute ca urmare a acestei calităţi sunt mai puţin directe, palpabile, precis cuantificabile şi personale, cât mai curând indirecte, venite în sprijinul şi în interesul breslei, deci cu atât mai valoroase.

Deşi, asemenea multor domenii, şi în cel editorial, la Bucureşti “se dă ora exactă” , proiectul DECULT străbate ţara, activităţile lui fiind organizate în toate regiunile de dezvoltare ale ţării.
Editorii şi librarii din toate zonele de dezvoltare sunt avuţi în vedere, fiind actorii de pe piaţa de carte, pe care, prin activitatea lor, o definesc. Deci, toată lumea contează în cadrul proiectului DECULT!

Adresăm tuturor editorilor, librarilor, redactorilor de publicaţii literare, tuturor celor care se simt legaţi de această activitate, inclusiv instituţii, reprezentanţi media etc., invitaţia de a participa la cele 10 conferinţe ce urmează a fi desfăşurate în toată ţara, de a cunoaşte obiectivele proiectului DECULT, de a beneficia de rezultatele proiectului.”, a declarat Lucia Ovezea, Preşedinta FEDCR.

E-book; E-business; Orientare şi consiliere profesională

Gelu Ioghen este Director marketing la editura VOX 2000. Este expert orientare şi consiliere profesională în cadrul proiectului “Creşterea competitivităţii economice prin orientarea profesională, calificarea şi recalificarea persoanelor angajate din sectorul editorial POSDRU/80/2.3/S/59533; expert proiect DECULT.

Dan Gîrtan s-a născut la 22 februarie 1965. Este economist, absolvent al Academiei de Studii Economice, Facultatea de Management; este prezent în online din 1998, odată cu lansarea primei librării electronice din România, www.teora.ro; în prezent, este director de vânzări zonă la Editura Aramis şi Manager de proiect online pentru www.edituraaramis.ro; este consultant de marketing pentru librăria virtuală www.buybooks.ro; manager de proiect şi director de vânzări prin Internet la Editura Teora; trainer de web-design şi eBusiness.

Paul Balogh a studiat filozofia la Universitatea Bucureşti şi este un „tech enthusiast”. În 2006 a fondat o editură academică cu profil internaţional pentru nişa publicaţiilor de cercetare avansată în filozofie şi alte ştiinţe umaniste. Editura vinde azi cărţi fizice, ebook-uri şi servicii de acces la propriile cărţi în format electronic pentru biblioteci universitare şi institute de cercetare din America până în Asia.
În 2009 a fondat, împreună cu Cristian Dinu şi Ramona Ciocan, o librărie online numită Owline, care s-a transformat rapid în LibHumanitas, una din cele mai premiate şi îndrăgite librării online din România. Din 2011 conduce Humanitas Digital, divizia de online a grupului Humanitas, unde produce şi vinde cărţi electronice pentru Humanitas şi pentru alte edituri. S-a ocupat, printre altele, de producerea a două aplicaţii româneşti ce au ajuns în topurile de vânzări din magazinul Apple App Store, România. Tema de interes fundamentală este „cum va supravieţui cartea în noua eră digitală în care a intrat în ultimii 3 ani”.

Temele abordate în dezbaterea despre E-business: Principiile fundamentale ale eBusiness; Beneficii şi oportunităţi; Exemple de eBusiness; Emarketing; Legislaţie Internet.

Temele abordate în dezbaterea despre E-book: Care sunt paşii practici pe care o editură, indiferent de dimensiunea sa, trebuie să îi parcurgă pentru a începe să producă şi să vândă E-book-uri? Care sunt riscurile şi oportunităţile asociate acestui mare pas pentru orice editură? Care sunt riscurile stagnării unei edituri?
Care este stadiul actual al industriei de E-book în lume? Cum reacţionează clienţii sau resellerii de E-book-uri? Care e noua hartă a „puterii” în lumea digitală? Ce modele de business şi marketing devin utile producţiei de carte? Care e raportul E-book -aplicaţii? Cum arată o carte electronică? Cum arată o aplicaţie?

Alte informaţii despre proiectul DECULT se pot obţine de pe site-ul dedicat proiectului, http://decult.ro

Număr de vizualizări :1008


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro