“Turnadot”, cu tenorul Daniel Magdal şi soprana Iulia Isaev, pe scena Operei Naţionale Bucureşti

feb. 25th, 2011 | By | Category: Eveniment

Duminică, 27 februarie 2011, ora 18:30, Opera Naţională Bucureşti a programat pentru publicul său unul dintre cele mai cunoscute şi mai îndrăgite titluri din repertoriul liric: „Turandot”, ultima creaţie semnată de Giacomo Puccini (şi definitivată, după moartea acestuia, de compozitorul italian Franco Alfano). Frumoasa poveste a prinţesei Turandot care îşi pune la încercare fiecare pretendent prin trei ghicitori la care acesta trebuie să găsească răspunsul corect – în caz contrar fiind condamnat la moarte – va prinde viaţă graţie unei distribuţii de valoare.

Pe scena Operei Naţionale Bucureşti vor reveni doi invitaţi speciali, deja aplaudaţi de publicul meloman, tenorul DANIEL MAGDAL (în rolul lui Calàf) şi soprana IULIA ISAEV (care o va interpreta pe Liù). Distribuţia va cuprinde nume importante ale scenei lirice bucureştene: Silvia Sorina Munteanu (Turandot), Florin Diaconescu (Altoum), Pompeiu Hărăşteanu (Timur), Vasile Chişiu (Ping) – debut, Liviu Indricău (Pang), Hector Lopez (Pong), Dan Indricău (Un mandarin). Soliştii, corul – pregătit de maestrul Stelian Olariu, corul de copii – coordonat de Vasile Corjos şi orchestra ONB vor evolua sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare.

Absolvent al Universităţii de Arte “George Enescu” din Iaşi în 1991, Daniel Magdal a fost angajat ca solist la Opera Naţională Română din acelaşi oraş până în 1997, an în care s-a stabilit în Germania. De atunci desfăşoară o bogată carieră internaţională, fiind colaborator permanent al unor teatre precum cele din Braunschweig, Dresda, Freiburg, Hanovra, Saarbrücken, Schwerin, Berlin sau Praga. La acestea se adaugă participarea la prestigioase festivaluri, precum cele din Mallorca (Spania), Osaka (Japonia) sau Edmonton  (Canada).

Daniel Magdal este un invitat constant al Operei  Naţionale Bucureşti, pe scena căreia a interpretat roluri precum: Turiddu din „Cavalleria rusticana” de Pietro Mascagni, Edgardo din „Lucia di Lammermoor” de Gaetano Donizetti, Samson din „Samson et Dalila” de Camille Saint – Saëns, Mario Cavaradossi din „Tosca” de Giacomo Puccini, Rodolfo din „La Bohème” de Giacomo Puccini, Don José din „Carmen” de Georges Bizet. Din repertoriul său mai amintim roluri precum Riccardo din „Un ballo in maschera” („Bal mascat”), rolul titular din „Otello”, Alfredo Germont din „La Traviata” – Giuseppe Verdi,  Florestan din “Fidelio” – Ludwig van Beethoven, Nemorino din “L’elisir d’Amore” (“Elixirul dragostei”) – Gaetano Donizetti.

Soprana Iulia Isaev a absolvit Academia de Muzică din Bucureşti, iar imediat după absolvire a debutat la Opera Naţională Bucureşti în rolurile Micaela din “Carmen” de Georges Bizet, Pamina din “Die Zauberflöte” („Flautul fermecat”) de Wolfgang  Amadeus Mozart, Mimi din “La Bohème” şi Cio-cio-san din “Madama Butterfly” de Giacomo Puccini, Nedda din “I Pagliacci” de Ruggero Leoncavallo. Este laureată a mai multor concursuri internaţionale de canto: „Loire Atlantique” din Nantes (Franţa, 1990), “George Enescu” din Bucureşti (1991) şi “Madama Butterfly” din Barcelona (Spania, 1992).

În 1992 a debutat pe plan internaţional la Festivalul “Mozart” de la Viena, cu rolul Donna Anna din “Don Giovanni” de Wolfgang Amadeus Mozart, cântând apoi rolul Contesei din opera “Le Nozze di Figaro” la acelaşi festival, în 1994. A colaborat cu Opera din Nancy (Franţa), Opera de Stat din Viena, Opéra du Rhin (Strasbourg), Bunkamura Hall din Tokyo, Semper Oper din Dresda, Bayerische Staatsoper (Munchen) etc. Din repertoriul său mai fac parte rolurile Fiordiligi din “Così fan tutte” de Wolfgang Amadeus Mozart, Desdemona din “Otello” de Giuseppe Verdi, Margareta din “Faust” de Charles Gounod ş.a.

Număr de vizualizări :1438


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro