Marți, 19 iunie 2018 s-a desfășurat prima reuniune a membrilor Consiliului Științific al Liceului Teoretic Național. Având în componență importante personalități ale lumii academice și universitare, Consiliul Științific al LTN este un organism consultativ menit să sprijine, prin înalta expertiză profesională și de viață, strategia educațională pe care Liceului Teoretic Național o propune elevilor săi.
În cadrul reuniunii, membri Consiliului Științific al Liceului Teoretic Național au luat în discuție proiectul „MODELUL LTN – Școală pentru Viață” care își propune să depășească paradigma conformării cu tiparul care guvernează activitatea unităților de învățământ preuniversitar din România și să înceapă un proces de modernizare de jos în sus, fără încălcarea prevederilor legale. Opiniile exprimate de membri Consiliului Științific al Liceului Teoretic Național s-au situat în zona academică, au dovedit o cunoaștere în detaliu a domeniului abordat și s-au constituit într-o exigentă analiză a fundamentului teoretic al modelului propus cât și a soluțiilor practice propuse de echipa Liceului Teoretic Național.
În final, domnul academician Nicolae Victor Zamfir, președintele Consiliului Științific, a formulat opinia desprinsă în urma întrunirii, în sensul acordării unui aviz favorabil și formulării unor recomandări pentru îmbunătățirea implementării proiectului „MODELUL LTN – Școală pentru Viață”.
În același timp, a fost reafirmată disponibilitatea membrilor Consiliului Științific al LTN de a sprijini realizarea activităților educative realizate în cadrul LTN, prin participarea directă sau prin contribuția unora dintre colaboratorii domniilor lor.
La sfârșitul reuniunii a fost semnat un Protocol de colaborare între Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” (IFIN-HH) și Liceul Teoretic Național, având ca obiectiv desfășurarea unor activități comune pentru elevii Liceului Teoretic Național.
Reuniunea membrilor Consiliului Științific al LTN s-a constituit într-un model de analiză și dezbatere științifică, exigentă și la obiect în legătură cu „MODELUL LTN – Școală pentru Viață” și reprezintă un exemplu al modului în care intelectuali de frunte din România au înțeles să se implice în procesul atât de necesar de modernizare a învățământului preuniversitar românesc.