Din 1 şi până în 31 martie 2014, 5 minute de muzică clasică pot fi ascultate în spaţii neconvenţionale din întreaga Românie – hipermarketuri, mall-uri, librării, şcoli, muzee, graţie unei campanii Radio România Muzical, ”Ascultă 5 minute de muzică clasică”. Scopul proiectului este acela de a aduce muzica clasică cât mai aproape de publicul larg. Campania a ajuns la a opta ediţie, fiind primită de public cu succes şi mult interes la ediţiile precedente, desfăşurate de două ori pe an începând din 2010.
Principiul campaniei este simplu: difuzarea a cinci minute de muzică clasică, zilnic, în cât mai multe spaţii neconvenţionale, altele decât sălile de concert, acolo unde afluxul de public/vizitatori este cât mai mare. De asemenea, zilnic, piesa zilei din campania Ascultă 5 minute de muzică clasică poate fi ascultată şi la Radio România Muzical, dar şi în reţeaua Radio România Regional.
Mai multe informaţii despre această campanie pot fi accesate pe pagina www.romania-muzical.ro/5minute, care găzduieşte şi fişierele audio ale pieselor din proiect.
”Ascultă 5 minute de muzică clasică” este un proiect Radio România Muzical, iniţiat şi dezvoltat de Cristina Comandaşu.
Partenerii proiectului pentru ediţia martie 2014 sunt: Carrefour România, Cora România, Băneasa Shopping City, Iulius Mall Iaşi, Iulius Mall Timişoara, Iulius Mall Cluj, Iulius Mall Suceava, Palas Mall Iaşi, Librăriile Humanitas, Muzeul Naţional Cotroceni, Muzeul Naţional Peleş, Castelul Bran, Muzeul Brukenthal din Sibiu, Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca, Muzeul Ţăranului Român, PricewaterhouseCoopers, Lafarge România şi unităţi şcolare de pe întreg teritoriul României.