Miercuri, 13 noiembrie 2013, ora 17:00, la Librăria Book Corner (Cluj-Napoca), va avea loc lansarea volumului „All Death Jazz” de Nicolae Avram, Casa de Editură Max Blecher. Invitaţi: Ştefan Manasia şi Ştefan Baghiu.
« Nicolae Avram revine cu un volum nou care prelungeşte lumea dură, dar „corectă”, cu regulile la vedere, din Federeii. Poetul deţine o ureche extrem de fină, având posibilitatea de a decupa un limbaj frust, decojit de orice convenţie şi de a-l muta în spaţiul neconvenţional al poemului care câştigă, astfel, în autenticitate. Volumul este foarte atent construit, alternând registrele şi conferind întregului un ritm al trăirilor extreme, o muzicalitate a sensurilor. De la grotesc la lilial, de la sumbru la angelic, de la crâncen la diafan, de la tragic la comic, de la dezgust la melancolie, Nicolae Avram are harul (şi ştiinţa!) de a antrena, în cartea sa, străbătută de un subtil fior al morţii, toate claviaturile poetice. Pe scurt, mă bucur să redescopăr o voce proaspătă, care s-a reinventat, un poet care întrece în autenticitate cam tot ce se scrie astăzi în poezia românească. » – Bogdan Creţu
« După Federeii – volum de primul raft, în care Nicolae Avram salvează tema casei-de-copii de retorica manipulatoare a patetismului şi sentimentalismului lacrimogen, surprinzând, în dramatismul ei extrem, ca puţini alţii, condiţia noastră de fiinţe aruncate în lume – autorul îşi continuă turul de forţă cu All Death Jazz. Adică: aceeaşi poezie de vână epică şi contrapunct liric tulburător, ritmată fără cusur, încât nu poţi lăsa cartea din mână, evitând melodrama în situaţii care îmbie la melodramă, impunând prin autenticitate, implicată existenţial până la ultima fibră. All Death Jazz relevă faţetele inepuizabile ale unor dezmoşteniţi ai soartei în care, deşi nu ne vine uşor, sfârşim prin a ne recunoaşte pe noi înşine. » – O. Nimigean
« Eu cred că All Death Jazz e mai „rea” decât Federeii, deci mai bună. Are energiile și vibrațiile mult mai coerente şi mai puternice. Diversitatea de voci (și, deci, de „personaje”) e mai clară şi mai convingătoare, nu de puține ori memorabilă, episoadele sunt mai pregnante, ba chiar te bântuiesc după aceea, iar pasajele „pur” lirice sunt mult mai integrate şi totodată mai pe picioarele lor. Limba e mai bine strunită, cu nuanțe variate, dar puse fiecare la locul ei. » – Chris Tanasescu
Nicolae Avram (n. 1966, Năsăud ). Îşi petrece copilăria şi adolescenţa la casa de copii. Absolvent al Facultăţii de Drept şi Administraţie Publică Bucureşti. Membru în Uniunea Scriitorilor din România, filiala Cluj. Debut: revista Steaua (1982 ). A fost distins cu Marele Premiu „Nicolae Labiş” 1997. Marele Premiu „Dimitrie Bolintineanu” 1997. A publicat poezii în Astra, Tribuna, Dacia Literară, Mişcarea Literară, Adevărul literar şi artistic, Timpul, Poesis Internaţional, Tiuk. A publicat volumele de poezie: „Cântece de sinucigaş” (2000) : Premiul Uniunii Scriitorilor pentru debut, la Colocviile Coşbuc, Bistriţa ( preşedintele juriului: Cezar Ivănescu), „Litanii pentru diavol” (2006), „Cântece de sinucigaş” (2008 ): Premiul „Radu Săplăcan”. „Federeii” ( 2010 ), inclusă în antologia „ Cele mai frumoase poeme din 2010” (2011) de Radu Vancu şi Claudiu Komartin. A îngrijit poezia postumă a lui Aurel Onişor. „All Death Jazz” (2013) continuă volumul „Federeii”, apărut la Casa de Editură Max Blecher în urmă cu trei ani. Cartea “Federeii” va fi pusă în scenă, la Teatrul Odeon de regizorul Radu Afrim.