La Editura Grafoart a apărut „Studii pregătitoare pentru pian (op. 849)” de Carl Czerny.
„Caietul de faţă cuprinde o serie de formule tehnice fundamentale care înlesnesc elevului pianist o dezvoltare tehnică rapidă. Majoritatea acestor studii, al căror scop este obţinerea virtuozităţii în
mişcarea rapidă şi clară a degetelor, constituie un material de studiu pregătitor. Din aceste exerciţii, nefiind toate la acelaşi nivel de greutate tehnică, profesorul poate să le aleagă pe cele pe care le găseşte corespunzătoare pentru necesităţile elevului. Subliniem însă că accentul trebuie pus pe calitatea execuţiei. De aceea, vom încerca să dăm câteva lămuriri cu privire la modul în care trebuie studiate aceste mici piese, pentru ca elevul să poată obţine un maximum de folos prin exersarea lor.
Descifrarea se va face cu atenţie foarte concentrată. În prima fază de studiu, se lucrează cu mâinile separate, într-un tempo lent, ca să nu ne scape nici un amănunt, evitând opririle la acorduri sau la pasajele mai grele. Elevul, oprindu-se mereu în acelaşi loc, cu timpul, nu va mai fi în stare să evite aceste opriri care vor deveni automate. Se va evita orice descifrare confuză şi plină de greşeli. Recomandăm elevului ca la început să cânte în forte, pentru a-şi crea mai bine reflexele, obţinându-se, în acelaşi timp, şi o siguranţă tehnică mai mare. Mai târziu, schimbăm felul de a exersa, recomandând elevului să cânte cu intensitate mai scăzută, bineînţeles, fără a pierde din vedere claritatea şi precizia degetelor, astfel trecându-se în mod treptat la nuanţele dinamice şi tempoul indicat de autor. Pentru dezvoltarea simţului ritmic şi pentru perfecţionarea tehnică, la unele studii se poate folosi şi metoda transformărilor ritmice. De asemenea, o serie de studii tehnice, mai ales cele care urmăresc să antreneze elevul în execuţia curgătoare şi rapidă a gamelor dinamice, se pot transpune şi în alte tonalităţi.” (Alma Cornea-Ionescu)