Programul Festivalului Naţional de Teatru continuă seria conferinţelor şi lansărilor de carte găzduite la Librăria Cărturești Verona (Bucureşti) şi la UNATC, Sala Berlogea. Astfel, astăzi, 3 noiembrie 2010, ora 13:00, la UNATC (Sala Berlogea) are loc conferinţa susţinută de Lee Breurer, fondator Mabou Mines (USA), precum şi lansări de carte desfăşurate la Cărtureşti Verona, printre care: “Jurnal de selecţioner” de Cristina Modreanu, „Structuri și formule de compoziție ale textului dramatic” de Alina Nelega şi „Hermeneutici teatrale” de Oltița Cântic.
Regizorul american Lee Breuer a creat spectacole experimentale, neconvenţionale, inovatoare, recunoscute de către critică şi premiate. Spectacole, precum: „The Tempest / Furtuna”, „Gospel at Colonius / Gospel la Colonus”, „Doll’s House / Casa păpuşilor” după Ibsen, „Peter and Wendy / Peter şi Wendy” după Peter Pan al lui J.M. Barrie sau „A Prelude to Death in Venice / Preludiu la Moarte la Veneţia” au contribuit la consacrarea artistului.
La ora 16:30, Librăria Cărtureşti găzduieşte lansarea volumelor “Jurnal de selecţioner” de Cristina Modreanu, „Structuri și formule de compoziție ale textului dramatic” de Alina Nelega şi „Hermeneutici teatrale” de Oltița Cântic.
“Jurnal de selecţioner” de Cristina Modreanu (Editura ArtAct, Cluj-Napoca) propune un portret subiectiv al Festivalului Național de Teatru – în zeci de cronici și intervenții publice semnate de directorul artistic al edițiilor ”de maturitate”, 18, 19 și 20. ”Jurnal de selecționer” reface pas cu pas harta teatrală a României, așa cum arată ea în primul deceniu al secolului 21. Un puzzle în care se regăsesc toate numele care contează în acest moment în teatrul de la noi.
„Structuri și formule de compoziție ale textului dramatic” de Alina Nelega (Editura Eikon, Cluj-Napoca)
„Volumul de faţă are în primul rând calitatea de a fi o lectură accesibilă pentru oricine doreşte să înţeleagă puţin mai mult din ceea ce înseamnă text şi spectacol în teatru, precum şi care este raportul dintre ele şi cum se modifică acesta de-a lungul timpului, de la Aristotel până la Aleks Sierz (de exemplu) şi mai departe, în acelaşi timp el fiind destinat cu precădere celor care doresc să scrie texte dramatice, oferindu-le scheletul teoretic, coordonatele după care se pot ghida şi în funcţie de care se pot orienta.” , a scris Mircea Sorin Rusu, în revista on-line LiterNet.
„Hermeneutici teatrale” de Oltița Cântic, Editura Niculescu, propune un periplu interpretativ în zona teatrului recent şi a unor poetici bazate în special pe căutare şi inovare. Nu este un volum canonic, cu „acte, scene şi tablouri”. Structura lui e mai degrabă aceea favorizată de esteticile contemporane; fragmentară, cu reveniri, reluări, trimiteri şi citări.