Astăzi, 10 noiembrie 2010, ora 11:00, la Muzeul Naţional de Artă al României (Calea Victoriei 49-53, parterul Galeriei Naţionale, Bucureşti) are loc conferinţa de presă a expoziţiei de costume de scenă “Operele ruseşti în zorii Baletelor Ruseşti 1901-1913”. Vernisajul expoziţiei va avea loc miercuri, 10 noiembrie 2010, ora 18.30, la MNAR. Expoziţia este deschisă în perioada 11 noiembrie 2010 – 16 ianuarie 2011. Curatorii expoziţiei sunt Martine Kahane, director al Centrului Naţional al Costumului de Scenă (CNCS) din Moulins şi Delphine Pinasa, director delegat al CNCS, iar scenografia expoziţiei este semnată de Giuliano Spinelli.
Evenimentul este organizat de Muzeul Naţional de Artă al României, Centrul Naţional de Costume de Scenă din Moulins, Institutul Francez din Bucureşti şi Ambasada Franţei în România.Conferinţa este urmată de un tur ghidat realizat de dna. Delphine Pinasa, curator al expoziţiei şi director delegat al Centrului Naţional de Costume de Scenă din Moulins.
“Operele ruseşti în zorii Baletelor Ruseşti 1901-1913” este un eveniment Pasarela, realizat cu sprijinul BRD Groupe Societe Generale. Expoziţia prezintă 85 de costume de scenă create pentru operele clasice ruseşti Boris Godunov şi Hovanscina de Musorgski, Ivan cel Groaznic (sau Fata din Pskov) şi Snegurocika (Fata de zăpadă) de Rimski-Korsakov, montate de Serghei Diaghilev la Paris între anii 1901 şi 1913.
Conservator general al bibliotecilor, Martine Kahane a participat cu devotament timp de treizeci şi cinci de ani la constituirea memoriei Operei din Paris. Ea a condus Biblioteca-Muzeu a Operei (care depinde de BNF), înainte de a crea şi conduce Serviciul Cultural.
Istoric de artă, Delphine Pinasa îşi completează pregătirea universitară, fiind specializată în costume şi materiale textile, prin experienţe profesionale la Muzeul Modei şi al Textilelor din Paris, la Victoria and Albert Museum din Londra, apoi la Opera Naţională din Paris, ca responsabilă a fondului muzeografic de costume începând din 1993, apoi a Serviciului Patrimoniu Costume începând din 2001. Din 2005, lucrează pentru CNCS, fiind numită directoare delegată în 2006. Comisar al mai multor expoziţii în Franţa şi Japonia, a publicat numeroase articole şi lucrări despre istoria costumelor şi a atelierelor de croitorie ale Operei din Paris.
Expoziţia beneficiază de o scenografie specială, concepută de Giuliano Spinelli. După studii artistice, îşi completează pregătirea la Academia La Brera din Milano, unde lucrările lui sunt în mod regulat selecţionate pentru expoziţii şi premiate, cum a fost Mozart Laboratorium la Teatrul liric din Milano. Absolvă Academia în 1994, începe să lucreze în domeniul expoziţiilor şi montajelor pentru televiziune, apoi se consacră din ce în ce mai mult scenografiei. Dobândeşte experienţă ca asistent la montarea unor diverse spectacole de operă în teatre italieneşti printre care Opera din Roma, Teatrul Massimo din Palermo şi noul teatru La Mirandola din Modena. A semnat scenografia altor cincisprezece spectacole. După 1998, el a colaborat cu Ezio Frigerio, pentru scenografia a douăzeci şi cinci de spectacole pentru cele mai prestigioase teatre internaţionale.