”Femeia din Orient Express”, de Lindsay Jayne Ashford

ian. 29th, 2018 | By | Category: Agenda de carte

În luna ianuarie 2018, în colecția ”Damen Tango”, editura Nemira lansează ”Femeia din Orient Express”, de Lindsay Jayne Ashford, un roman care pune sub lupă legăturile dintre femei, forța suferinței și puterea secretelor. ”Femeia din Orient Express” este povestea călătoriei tinerei Agatha Christie spre Bagdad, presărată de mistere.

În ”Femeia din Orient Express”, Agatha Christie se transformă în personaj!

Dezorientată din cauza unei căsnicii nefericite, Agatha Christie se travestește și urcă în Orient Express. Dar, spre deosebire de Hercule Poirot, faimosul ei detectiv, ea nu poate dezlega misterele călătoriei. Trenul își urmează drumul, pasagerii prind chip, trecutul îi însoțește neîncetat. Și mai ales pasagerele au ceva de ascuns. Prizoniere în nefericirea lor, toate femeile cunoscute în Orient Express își păzesc strașnic secretele. Însă, pe măsură ce trenul care se îndreaptă spre Orientul Mijlociu încetinește viteza, viețile lor paralele ajung să se intersecteze.

Cine a fost Agatha Christie, femeia din Orient Express?

Agatha Christie a fost o scriitoare britanică de romane, povestiri scurte și piese de teatru polițiste. A publicat 80 de romane și nuvele, iar operele sale s-au vândut în peste două miliarde de exemplare, fiind traduse în peste 70 de limbi (UNESCO consideră că Agatha este scriitorul individual tradus în cele mai multe limbi; ea este depășită doar de operele colective ale corporației Walt Disney Productions).

Poreclită „Regina Crimei”, Agatha Christie este unul dintre cei mai importanți și inovativi scriitori ai genului polițist. A intrat în Cartea Recordurilor și, ca autoare de ficțiune, a înregistrat cele mai mari vânzări la nivel mondial, fiind al 2-lea scriitor în clasamentul de profil după William Shakespeare. În Franța, Agatha este cel mai bine vândut scriitor al tuturor timpurilor (pe locul doi se află Emile Zola, la o diferență de 18 milioane de exemplare).

Scriitoarea de origine britanică a debutat la 30 de ani cu romanul Misterioasa afacere de la Styles, cu scopul de a-i demonstra surorii ei că poate să scrie. În timpul primului război mondial, Agatha lucrează la un spital, apoi într-o farmacie. Noțiunile de chimie însușite în această perioadă i-au influențat cariera: în foarte multe romane, arma crimei este otrava.

Misterioasa dispariție a Agathei Christie

După eșecul primei căsnicii, cu aviatorul Archibald Christie, și în urma unei dispute cu soțul ei, Agatha dispare după ce anunță poliția că se teme pentru viața ei. Îi lasă o scrisoare secretarei, cerându-i să anuleze toate întâlnirile și pleacă de acasă cu mașina personală. Mașina este găsită în apropierea Londrei, cu farurile aprinse, fără nicio urmă de accident.

La investigații participă, în felul lor, și doi autori celebri de romane polițiste: Dorothy L. Sayers vizitează locul dispariției, iar Sir Arthur Conan Doyle, interesat de ocultism, consultă un medium, căruia îi oferă o mănușă a Agathei.

Scriitoarea a fost găsită unsprezece  zile mai târziu, într-un hotel din Yorkshire, unde s-a înregistrat cu un nume fals: Teresa Neele. Agatha Christie nu a vorbit niciodată despre ce s-a întâmplat pe parcursul celor unsprezece zile. Amnezie temporală? Depresie? A fost luată în considerare și ipoteza potrivit căreia scriitoarea a dorit să-și facă publicitate prin „presupusa” dispariție. Adevărul rămâne un mister și în prezent.

În 1930, la doi ani după divorțul de Archibald, s-a recăsătorit cu arheologul Sir Max Mallowan. Agatha a vizitat împreună cu soțul ei numeroase destinații din Orientul Mijlociu, destinații care s-au transformat în surse de inspirație pentru viitoare romane.  De exemplu, Crima din Orient Express a fost scrisă la Hotelul Pera Palace din Istanbul, camera fiind apoi păstrată ca un memorial dedicat scriitoarei.

blog.nemira.ro/

Număr de vizualizări :462


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro