Studenții timișoreni și-au scris dorințele în scrisori adresate Moșului EduCrăciun

ian. 6th, 2017 | By | Category: Postcard

EduCrăciun, campania prin care studenții au avut oportunitatea de a-și face auzite dorințele în fața lui Moș EduCrăciun s-a încheiat cu succes zilele trecute. Prin această campanie, organizatorii au dorit să aducă o schimbare pozitivă în educație, antrenându-i pe studenți într-o acțiune care să găsească soluții la problemele din sistemul educațional, identificate în ediția anterioară a campaniei EduCrăciun. În perioada 13-15 decembrie 2016, studenții au avut șansa de a scrie propria scrisoare Moșului, urmând ca ulterior aceste propuneri să fie soluționate prin realizarea unor focus group-uri de către studenții voluntari.

Campania a fost organizată de către MindsHub, o echipă formată din 16 studenți timișoreni care își doresc „să schimbe în bine fața educației”, cărora li s-au alăturat 7 organizații studențești din Timișoara. Campania a fost realizată în mod exclusiv de către și pentru studenți, fără avea vreo afiliere cu mediul academic. Rezultatele au fost peste așteptări, campania EduCrăciun adunând peste 480 de scrisori din partea studenților din cele mai importante centre universitare timișorene. Cei mai harnici dintre studenți au fost cei de la Universitatea de Vest Timișoara și Politehnica Timișoara, unde, în cele 3 zile, ajutoarele Moșului au adunat trei sferturi din numărul total de scrisori.

La capitolul dorințe, 45% dintre studenții participanți în campanie au exprimat nevoia de locuri de practică, orientate spre partea aplicativă a ceea ce ei studiază, 30% au menționat nevoia unei infrastructuri moderne în cadrul facultăților și o curriculă adaptată cerințelor pieței muncii. Exprimată în proporție de 25%, relația profesor-student a fost, de asemenea, una dintre soluțiile apreciate de studenți pentru progresul în carieră. Alte mențiuni au făcut referire la accesul la informații de actualitate și mentorat (40%), accesul la oportunitățile din piață (18%), burse și bugete pentru materiale didactice (14%) ș.a.

Organizatorul campaniei, Andrei Mimiș, povestește despre campania EduCrăciun:

„Din dorința de a face auzită vocea studenților, am reușit să organizăm și în acest an campania EduCrăciun. Știind deja problemele din sistemul educațional pe care studenții le-au identificat în anul anterior, de această dată ne-am propus să identificăm și modul în care am putea să intervenim pentru soluționarea problemelor. Eu personal mă declar surprins de deschiderea cu care studenții i-au scris și de această dată lui Moș EduCrăciun.”

Mai mult, Claudia-Andreea Varga, o studentă timișoreană, participantă în campanie, spune în scrisoarea sa: “Ce ai zice dacă manualele a căror pagini par să nu mai aibă sfârșit să le transformi în ore de dezbateri, în ore în care utilitatea practică a teoriei să ne fie confirmată în ore la care specialiștii să-și exprime propria părere și să ne dezvăluie adevărata față a meseriei?”.

Toate scrisorile pot fi văzute pe pagina de Facebook a MindsHub. În urma acestei campanii, sutele de dorințe exprimate de studenți au fost expuse într-o scrisoare deschisă către Moș EduCrăciun. Cele mai populare scrisori au fost recompensate cu premii oferite atât de partenerul oficial Kaufland, cât și de sponsorii BCR și Generali.

Despre MindsHub

Minds Hub este primul spatiu de tip co-working destinat educatiei colaborative din Romania. Cu o suprafata de 200 mp si o investitie initiala de 85.000 de euro, fonduri obtinute exclusiv din actiuni de fundraising, parteneriate si networking, Minds Hub este o initiativa studenteasca bazata pe voluntariat, posibila cu sprijinul Universitatii Politehnica Timisoara, Universitatii de Vest Timisoara, companiilor fondatoare Atos, BCR, Bosch, Continental, Elster, HELLA, IHM Total Consult, KPMG, OMV Petrom, Valeo, companiilor sponsori Accenture, Arabesque, Ascendro, Autonom, Eltrex, Foldo, Frontier Silicon, Lipoplast, MACTIM, Rigips, SSI Schafer, Toshiba si partenerilor speciali Ascendis, EBIG, Imobiliare.ro, Tink. Hub-ul va deveni un loc de intalnire al studentilor din Timisoara, dornici de activitati extra-curriculare. Minds Hub găzduiește o serie de training-uri, workshop-uri, cluburi de carte, programe de mentorat, programe de startup-uri, prezentari si conferinte. Participantii la activitatile din hub vor fi studenti, profesori, profesionisti din business si reprezentanti ai organizatiilor non-profit.

Proiecte MindsHub

De-a lungul timpului, MindsHub a făcut posibilă conceperea, dezvoltarea și implementarea mai multor proiecte individuale sau în parteneriat cu ONG-uri, pentru studenți.

Recruitment Academy – un proiect dedicat studenților de la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor care facilitează pregătirea acestora în domeniul Resurselor Umane.

Antreprenor de Sezon – este un proiect educațional antreprenorial care îmbină partea teoretică livrată de către profesioniști, cu partea practică realizată de către studenți, finalizându-se sub forma unei competiții.

Create your Circles – un proiect inedit care presupune formarea studenţilor pregătiţi pe anumite domenii precum: PR & Events, Business Design, Social Media, Public Speaking.

Business Run – proiectul sprijină realizarea unor lucrări de licență aplicate pe nevoile companiilor deschise acestui concept.

Bank Shadowing Program – un program educațional în care se oferă posibilitatea studenților interesați de domeniul bancar să observe cum funcționează o bancă, angajații ei, acțiunile și activitățile din cadrul acesteia.

Speed Mentoring – Un eveniment de mentorat rapid, creat sub conceptul de speed dating. Maxim 7 mentori din companii discută în sesiuni de 15-20 de minute cu grupe de câte 2-3 studenți pe diferite teme. La sunetul clopoțelului, grupele se schimbă.

MindsTalk  – Evenimentul presupune vizionarea de videoclipuri inspiraționale și dezbaterea acestora cu scopul îmbunătățirii activității zilnice.

Antreprenor VS Angajat – Dezbateri pe tema carierei între un antreprenor, respectiv angajat al unei companii multinaționale din Timișoara. Studenții se pot identifica cu unul dintre profile având acces la informații despre construcția unor astfel de cariere.

Poze reprezentative și un infografic cu date despre campania EduCrăciun pot fi găsite aici.

Număr de vizualizări :974


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro