”O rază de soare în viaţa lor”, program de dezvoltare emoţională prin art-terapie

aug. 22nd, 2016 | By | Category: Postcard

Începând cu luna august 2016, Asociaţia Făuritori, cu sprijinul Kaufland România derulează programul “O rază de soare în viaţa lor”. De acest program de dezvoltare emoţională prin metoda art-terapiei vor beneficia 1000 de copii provenind din medii sociale defavorizate din Capitală.

Faza-pilot a acestui program se desfăşoară în perioada august-septembrie 2016 şi cuprinde peste 60 de copii cu vârste între 7 şi 11 ani aflaţi în grijă Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 şi are drept obiectiv sprijinirea acestora în înţelegerea rolului pozitiv şi negativ al emoţiilor în viaţă de zi cu zi.

Programul cuprinde opt module, fiecare cu durata de două ore, participanţii fiind repartizaţi în grupe de 8 – 12 copii. Activitatea fiecărui modul este coordonată de un psihoterapeut ajutat de voluntari. “Modelarea timpurie, autocunoaşterea, gestionarea emoţiilor negative (precum furia, mania, agresivitatea) şi folosirea emoţiilor pozitive (optimismul, încrederea, respectul) pentru afirmare şi relaţionare non-violenţă este o baza sigură pentru adulţi resposabili şi fericiţi. Pentru că nu toţi copii pot avea la timp sprijinul economic sau de altă natură al familiei, programul se adresează explicit copiilor proveniţi din familii cu dificultăţi socio-economice”, a declarat coordonatoarea de specialitate a proiectului, drd Psiholog Elvira Alexandrescu.

Prin programul propus, Asociaţia Făuritori oferă complementar un sprijin copiilor defavorizaţi, familiilor acestora şi instituţiilor care îi îngrijesc. Din cele opt module propuse, primele două sunt centrate pe identificarea de către copii a emoţiilor, conştientizarea locului şi rolului acestora în viaţă fiecăruia. Următoarele cinci module sunt dedicate exersării exprimării emoţiilor în diferite maniere artistice (desen, modelaj, acuarelă, bricolaj, povestiri), sub îndrumarea profesionistă a echipei de psihoterapeuţi. Modulul final va constă într-o recapitulare, evaluare a modulelor anterior parcurse şi valorizarea produselor activităţii copiilor în cadrul atelierelor.

Aceste activităţi au loc în spaţiile în care copiii îşi desfăşoară în mod curent activitatea, şi anume sălile Complexului de servicii socio-educative pentru elevi „Sfânta Maria” şi ale Complexului pentru activităţi recreative şi educaţie „Sfântul Pantelimon”, pentru asigurarea unui cadru cât mai confortabil şi familiar participanţilor, evitarea desincronizărilor de timp, pentru transparenţă şi accesul adulţilor care îi îngrijesc.

„Pentru Kaufland România, a fi unul dintre cei mai mari retaileri de pe piaţă înseamnă şi o responsabilitate mai mare faţă de societate. Accesul la educaţie pentru toţi copiii şi educaţia timpurie în cele mai bune condiţii fac parte din direcţiile noastre strategice. Ne dorim să fim cât mai aproape de comunităţile aflate în dificultate, iar acest program se adresează segmentului cel mai vulnerabil, copiii.”, a declarat Anna Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România.

Proiectul se va finaliza cu un eveniment ce va avea loc la sfârşitul lunii septembrie în sala festivă a Complexului „Sfântul Pantelimon”, cu participarea reprezentanţilor Primăriei Sectorului 2.

Despre Asociaţia Făuritori

Asociaţia Făuritori, prin proiectele sale, promovează valorile culturale româneşti şi forţă creatoare, educativă şi vindecătoare a artei. Cel mai cunoscut proiect devenit de anvergură este Proiectul Cultural Contemporanii care actualizează artă plastică contemporană creând cadrul necesar de exprimare a unor artişti plastici contemporani într-o conexiune între instituţii şi organizaţii, între generaţii, între artişti şi public, între România şi alte ţări, între actul de creaţie şi valoarea curativă, morală, socială şi educaţională a artei .(www.contemporanii.org)

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1200 de magazine în 7 ţări. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfăşurate în parteneriat cu asociaţii nonguvernamentale regionale sau naţionale şi urmărim implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pe lângă educaţie şi evenimente culturale, sprijinim proiectele dedicate protecţiei mediului înconjurător şi pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viaţă sănătos prin intermediul activităţilor sportive şi adoptarea unei nutriţii echilibrate. (www.kaufland.ro )

Număr de vizualizări :445


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro