“JUST DO IT. BIOPOLITICAL BRANDING”, protest şi supra-identificare, la Pavilion Unicredit

mart. 9th, 2011 | By | Category: Eveniment

Joi, 10 martie 2011, ora 19:00, la Pavilion Unicredit (Şos. Nicolae Titulescu 1, Bucureşti), va avea loc inaugurarea proiectului şi expoziţiei “JUST DO IT. BIOPOLITICAL BRANDING”, curator: Simina Neagu. Participanţi:  Freee (UK), Center for Tactical Magic (US), Foundland (NL), Metahaven (NL), Biroul de Cercetări Melodramatice (RO). Expoziţia poate fi vizitată în perioada 10 martie-22 mai 2011.

Oraşul se prezintă ca o junglă semiotică, saturată de logo-uri care îţi direcţionează calea prin utilizarea „soft power” (puterea de convingere şi manipulare). Nemaifiind constrâns să se conformeze unor valori fixe, cetăţeanul devenit consumator este încurajat să-şi manifeste identitatea prin consum. Dar cum pot logo-urile sau simbolurile să exercite o asemenea influenţă şi mai important, ar trebui să acceptăm această influenţă ca fiind complet pozitivă? Pentru a răspunde acestor întrebări şi a analiza mecanismele prin care corporaţiile şi omniprezentul fenomen al branding-ului modelează imaginarul social, artiştii şi cercetătorii utilizează diverse strategii de apropiere sau rezistenţă. De la analiza identităţii vizuale a celor de la Metahaven până la critica publicităţii realizată de grupul Freee, această expoziţie încearcă să joace rolul unui instrument pentru a opera într-un mediu neo-liberal. Departe de a fi o manifestare vizuală a activismului anti-corporatist, lucrările prezentate oscilează între protest şi supra-identificare, angajând vizitatorul într-o multitudine de discursuri.
Cu ocazia evenimentului va fi lansată şi publicaţia „Just do it. Biopolitical Branding” cu texte de Foundland, Simina Neagu şi xurban_collective, editată de PAVILION- journal of politics and culture, în limbile engleză şi română.

Număr de vizualizări :1143


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro