spot_img

Festivalul Internațional de Textile Extraordinare- FITE, ediția a VIII-a: Vernisajul expoziției artistului francez Jèrèmy Gobè – „Corail Artefact”, la UNAGaleria

Vineri, 12 iulie 2019,  ora 13.00, la UNAGaleria București, va avea loc deschiderea expoziției „Corail Artefact”. Evenimentul face parte din Festivalul Internațional de Textile Extraordinare- FITE 2019 ce se desfășoară în mai multe localități din România (Băița jud.Hunedoara, Brașov, Sibiu, Tălmaciu, București și Constanța) în perioada 6-14 iulie, 2019.

”UNAGaleria București oferă cu generozitate spațiul expozițional al Universității Naționale de Arte București, pentru instalația artistică Corail Artefact creată de tânărul Jèrèmy Gobè, artist francez, născut la Cambrai, în anul 1986. În prezent el trăiește și lucrează la Paris.

Expoziția Corail Artefact este un valoros exemplu de colaborare și parteneriat între artistul Jèrèmy Gobè, creativ cu spiritul viu al armoniei formelor, cercetătoarea în domeniul biologiei marine Isabelle Domart- Coulon și producătorul de dantelă industrială Scop Fontanille. Utilizarea dantelei de Puy en Velay pentru salvarea recifului de corali este un proiect complex și îndrăzneț din care s-au născut creațiile artististului Jèrèmy Gobè: instalații monumentale de dantelă, sculpturi, studii grafice. Dantela fină din bumbac, cu o structură de rețea celulară, bazată pe un modul repetitiv armonizat între plin și gol, crează o interfață între coral și mediul acvatic înconjurător oferind un suport compatibil cu celulele coralului, permițându-se astfel regenerarea barierei de corali. 

Expoziția este o demonstrație de performanță artistică și umană pentru care valoarea artei nu are limite de timp și spațiu, Aceasta este subordonată unui scop nobil de salvare a ființelor care populează și perpetuează principiul armoniei în lumea de care suntem indestructibil legați.

Deschiderea expoziției va fi onorată de cuvântul Profesorului univ.Dr. Robert Cristian Velescu, Președintele Senatului Universității Naționale de Arte din București.

Expoziția va putea fi vizitată între 12 iulie – 04 august 2019, program 10 a.m.-16 p.m. În perioada vacanței de vară 05 – 28 august 2019 expozitia se va putea vizitat pe baza unei programări prealabile la Tel. +40745178920 sau +40728820337. Adresa: Strada Băiculesti nr. 29, sector 1, București(fostul Combinat al Fondului Plastic al U.A.P)

Coordonare eveniment: Conf. Univ. Dr. Viorica Slădescu

Mulțumim pentru susținere și ajutor cadrelor didactice din Departamentului Arte textile-design textil, departamentului tehnic și administrativ, studenților voluntari din Universitatea Națională de Arte București. ”- UNAGaleria

 

***

Festivalul Internațional de Textile Extraordinare – FITE – « Déviations »

 

Perioadă

6 – 14 iulie 2019

 

Locații

Băița – Brașov – Sibiu – București – Constanța, România

 

Ediția« Déviations »

Ediția a 8-a – « Déviations » : A devia, însensul FITE, implică divagarea, ieșirea din tipare, detașarea

și îndepărtarea de repere și de balize, asumarea riscului de a fi implicat

 

Principiu

Încă de la început, Festivalul a acceptat provocarea de a călători în fiecare an impar pe un alt

continent. Acesta s-a desfășurat în Vietnam, Filipine și Mexic. Deschis publicului larg, gratuit,

itinerant, aflându-se în Europa pentru prima dată, rezultat al multiplelor colaborări și schimburi între

România și Franța, evenimentul creează condițiile unui proiect european, ale unor relații perene.

 

Context :SezonulFranța-România 2019

Începând cu anul 1985, Sezoanele încrucișate au deschis dialogul între Franța și peste 60 de alte țări. Inițial centrate pe cultură, acestea se deschid spre domenii precum economia, sportul, alimentația…Institutul francez este instituția care acompaniază aceste sezoane prin omologii săi internaționali, aflându-se sub patronajul Ministerului pentru Europa și al Afacerilor Externe, precum și al Ministerului Culturii.

Sezonul Franța-România 2019 are o dimensiune simbolică aparte, întrucât este primul sezon încrucișat pe care Franța îl organizează cu o țară membră a Uniunii Europene. Cei doi comisari generali, Andrei Ţărnea, din partea României, și Jean-Jacques Garnier, pentru partea franceză și-au dorit, astfel, „să pună bazele unui Sezon al descoperirii și al întâlnirilor insolite, care ne invită să privim dincolo de clișeele pe care le avem despre Franța și România. Este o ocazie de a ne reconfirma atașamentul la o Europă a păcii, a ideilor și a cooperării.”

https://saisonfranceroumanie.com/evenements/

 

Festivalul Internațional de Textile Extraordinare – FITE

Festivalul Internațional de Textile Extraordinare, FITE, este rezultatul întâlnirii dintre Simon Njami, aflat într-o permanentă căutare de noi expresii artistice plastice fără frontiere, Christine Athenor, preocupată de formele de exprimare a diversității umane prin intermediul textilelor, și Christine Bouilloc, directoarea muzeului Bargoin, susținătoare a proiectelor novatoare în jurul materialelor textile, care să pună în mișcare instituția patrimonială.

FITE este un eveniment cultural care reunește tóate continentele și pune în evidență provocările umane, economice și ecologice, indisociabile de textilele extraordinare.

Festivalul a luat naștere în 2012 în Franța, la Clermont-Ferrand, tematicile acestuia întinzându-se pe câte doi ani: Métamorphoses (2012_2013), Renaissance (2014_2015), Rebelles(2016_2017), Déviations (2018_2019).

 

FITE este o coproducție a agenției HS_Projets, împreună cu orașul Clermont-Ferrand și Muzeul Bargoin Clermont Auvergne Métropole, fidel susținută de către Direcția regională a culturii Auvergne Rhône Alpes, RegiuneaAuvergne Rhône Alpes și Departamentul Puy-de-Dôme.

Proiectul pune la dispoziție o platformă unde se pot întâlni toți actorii domeniului textil, artiști „artizani, designeri…studenți în domeniul arte, design, teatro și specialiștii industriei textile.
Sunt expuse piese rare, vechi și contemporane, opere de artă și materiale ce par simple, precum un șervețel, dar și impresionantele țesături din mătase de păianjen din Madagascar.

FITE, alături de alți actori culturali clermontezi, este numit de orașul Clermont-Ferrand pentru a-și prezenta candidatura la titlul de Capitală europeană a Culturii în 2028.

 

FITE-ul franco-român, o ediție itinerantă care ia formă prin parteneriate

 

FITE Déviations se derulează la finalul sezonului Franța-România, între 6 și 14 iulie, marcând, în premieră, prezența festivalului pe continental european. Traversând România de la vest la est, de la Băița la Marea Neagră, acesta deschide expoziții care vor putea fi vizitate după 14 iulie, dată la care se încheie festivalul.

Această ediție a FITE este una itinerantă, întrucât este construită din numeroase parteneriate între actori români și francezi. Pe întreaga durată a anului 2019, s-au derulat în România și în Franța colaborări și proiecte între persoane și instituții ale acestor două țări.

Astfel, la Băița, noul muzeu al textilelor, fondat de Dr. FloricaZaharia, fostă responsabilă a departamentului de textile al Metropolitan Museum din New-York, și orașul Băița, constituie punctul de plecare al FITE. Muzeul etnografic, muzeul de artă și muzeul civilizației urbane din Brașov reprezintă o etapă importantă, unde este prezentată expoziția concepută de muzeul Bargoin Clermont Auvergne Métropole, HS_Projets și echipele muzeului din Brașov. Filatura Românofir din Tălmaciu, Fabrica RE-Evoluție FREE concepută de Arts Et Mouvants propun o activitate creativă teatrală, muzicală și textilă franco-română. La București, Unarte, Universitate de Artă, a permis instalațiile încrucișate ale artiștilor din domeniul textil român și francez, create de Dorina Horățău și Jérémy Gobé.

Palatul Brâncovan din Mogoșoaia și NOD makerspace, spațiu de coworking, contribuie la prezentarea operelor studenților școlilor de Artă și Design din Saint Etienne, de artă și tehnici teatrale din Lyon.

În cadrul festivalului se vor deplasa în jur de treizeci de persoane, din România și din Franța, timp de o săptămână: reprezentanți ai orașului Clermont-Ferrand și ai Clermont Auvergne Métropole, precum și profesioniști din domeniul textil și din muzee, artiști, studenți români și francezi.

Evenimentul îl găzduiește, de asemenea, pe Patis Tesoro, celebru designer din Filipine, venit special pentru această ocazie.

Festivalul reprezintă prilejul de a pune bazele unui proiect european, a unor relații perene între România și Franța, în domeniul artistic, muzeal, textil în general între țările europene invitate la RITES, Adunările Internaționale de Textile Extraordinare.

Aceste întâlniri organizate la Băița și Sibiu, vor pune în discuție posibilitățile pe care le-ar putea oferi o cooperare europeană în jurul proiectelor culturale despre materialele textile. Ele ar putea fi, totodată, punctul de plecare al depunerii unui proiect pe lângă Uniunea europeană.

 

***

Adunările Internaționale de Textile Extraordinare

În contextul actual al fragilizării construcției europene, accentuat de mediatizarea incapacității noastre de a integra această altă dimensiune a noastră, domeniul artistic și cultural vine cu alternative care, dacă ar fi susținute financiar, ar putea fi răspândite și aplicate pe scară largă.

Din ce în ce mai cunoscute pentru rolul lor de deschizătoare de drumuri, industriile culturale și creative își arată contribuția la nivel economic și social. Iau naștere, în acest sens, numeroase exemple de extindere: festivalurile devin adevărate ecosisteme, promovând valori precum colaborarea, co-producerea, și generând proiecte de dezvoltare multilaterală în medii sociale și pe arii regionale diverse.

Cartografia festivalurilor textilelor din lumea întreagă tinde spre a arăta că materialul textil nu constituie întocmai o temă potrivită. Chiar dacă în Europa există unele evenimente textile internaționale, ele sunt mult mai puține decât festivalurile de muzică, cinema sau fotografie.

Aceasta se datorează, poate, faptului că materialul textil, subiect în aparență simplu, se dovedește, de fapt, a fi dificil de abordat doar ca eveniment cultural: materialele sunt concepute atât în uzine teribile, cât și în condiții groaznice de exploatare a omului, contribuind la dispariția industriilor locale, poluând peste măsură și consumând cantități enorme de apă. Produsele textile conservă, pe de altă parte, competențele și priceperea oamenilor, facilitând transmiterea unor valori și credințe fundamentale ale diferitelor societăți. Ele sunt, totodată, suportul aspirațiilor și al tuturor formelor de exprimare contemporane. Obiect și vector de modă, actor al spațiilor arhitecturale, materialul textil reprezintă ultimul bastion care nu va rezista la deificarea în operă de artă.

Întreprinderile franceze de lux au prezervat întotdeauna secretele domeniului textil. Instituțiile franceze au creat etichete care îi pun în valoare pe deținătorii acestora, „maeștri” și „Întreprinderi cu patrimoniului viu al umanității”. Textilele tehnice, inovatoare și conectate, dovedind capacitatea de adaptare a întreprinderilor textile, s-au dezvoltat simțitor în domeniul medical, în industria de construcție pentru automobile, aeronautică și aerospațială, fiind utilizate în acest sens în multiple situații.

Cu toate acestea, produsul textil se află în dificultate din cauza lipsei comenzilor și a interesului tinerelor generații, la care se adaugă imaginea negativă a unora dintre domeniile textilului.

Festivalul Internațional de Textile Extraordinare din Clermont-Ferrand, dezvoltă, de aproape 10 ani, o muncă de deschidere și de explorare: structurile, disciplinele, profesiile sunt toate reunite în jurul aceluiași proiect; aceste proiecte prind formă pe parcursul întâlnirilor, „sur mesure”. Festivalul se desfășoară prin diverse activități pe toată durata anului, având un public larg și atingând medii foarte diferite, în școli, spitale, penitenciare sau în învățământul artistic (textil, design, teatru, muzică).

În cadrul FITE « Déviations », care are loc în România între 6 și 14 iulie 2019, ne-am dorit să aducem împreună colegi din diferite orizonturi, pentru a împărtăși această experiență și pentru a medita împreună asupra posibilităților pe care le-ar putea oferi o cooperare europeană în jurul proiectelor culturale despre textile.

 

Les Rencontres Internationales des Textiles Extra ordinaires

Dans le contexte actuel de fragilisation de la construction européenne, accentué par la médiatisation de notre incapacité à accueillir cet autre nous-même, le domaine artistique et culturel propose des alternatives, qui, si elles étaient soutenues économiquement, pourraient avoir une réelle résonance et une application plus large.

De plus en plus reconnues pour leur rôle de levier, les industries culturelles et créatives démontrent leur apport sociétal et économique. De nombreux exemples éclosent, comme les festivals, qui deviennent de vrais écosystèmes défendant des valeurs de collaboration, de co production et génèrent des projets de développement multi facettes sur les territoires.

La cartographie des festivals textiles dans le monde tendrait à montrer que le textile n’est pas vraiment un sujet de festival. Même si certains événements textiles internationaux existent en Europe, ils sont beaucoup moins nombreux que les festivals de musique, de cinéma ou de photographie.

Est-ce lié au fait que le sujet du textile qui peut sembler simple n’est pas facile à traiter, en événement culturel ? Le textile est à la fois conçu dans les pires usines du monde et les pires conditions d’exploitations humaines, pollueuses invétérées et sur consommatrices d’eau, concourant à tuer les industries locales. Mais il est aussi le conservateur des savoir-faire et des compétences humaines, permettant la transmission de valeurs et de croyances fondamentales des sociétés. Et il est également le support de toutes les expressions et aspirations contemporaines. Objet et vecteur de mode, acteur d’espaces architecturés, le textile est le dernier bastion qui ne résistera pas à sa déification en œuvre d’art.

Les entreprises du luxe françaises préservent depuis longtemps les savoir-faire du domaine textile. Les institutions françaises ont créé des labels valorisant leurs détenteurs, « maîtres d’art » et « Entreprises du patrimoine vivant ». Et les textiles techniques, innovants et connectés révélant les capacités d’adaptation des entreprises textiles, connaissent un réel développement et d’applications multiples dans le domaine médical, l’industrie automobile, l’aéronautique et l’aérospatiale.

Et pourtant, le textile est en difficulté, par manque de commandes, par manque d’intérêt des jeunes générations, par la mauvaise image de certains domaines du textile.

Le Festival International des Textiles Extra ordinaires clermontois, depuis presque 10 ans, a développé un travail de décloisonnement : les structures, les disciplines, les professions se retrouvent autour d’un même projet ; les projets : « cousus sur mesure » se définissent au cours de rencontres. Le festival se déploie en projets divers tout au long de l’année, auprès d’une multitude de personnes et en milieux très divers, hospitalier, pénitentiaire, éducatif, artistique (textile, design, théâtre, musique).

Dans le cadre du FITE « Déviations » en Roumanie du 6 au 14 juillet 2019, nous avons souhaité réunir des collègues de différents horizons pour partager cette expérience et réfléchir ensemble aux possibilités que pourraient offrir une coopération européenne autour de projets culturels textiles. Ces rencontres aimeraient être le point de départ d’un dépôt de projet à l’Union européenne.

 

The International Meeting for Extra Ordinary Textiles

In the current context of weakening of the European construction, emphasized by the mediatization of our inability to welcome other people that are like ourselves, the artistic and cultural fields offer alternatives which, if they were to be economically supported, could have really positive results and a wider application.

Increasingly recognized for their role of leverage, the cultural and creative industries have proved their societal and economic contribution. Many examples emerge such as festivals which become real ecosystems, promoting collaboration and co-production, and generating multi-faceted development projects.

Although international textile events do exist in Europe, there are less textile festivals than there are music, film or photography festivals.

The reason might be that textile may seem to be a simple subject whereas it is not that easy to deal with as a cultural event: textile is partly designed and made in the worst factories and in the worst working conditions; it contributes to the disappearance of local industries, it pollutes a lot and needs loads of water. But it also preserves know-how and human skills, allowing the transmission of values ​​and beliefs that are crucial for communities. It also conveys contemporary expressions and aspirations. As a fashion object and totem, as an actor in architectural spaces, textile is the last craftwork not yet in the field of artworks.

French luxury companies have long been preserving know-how of the textile sector. French institutions have created labels that value their holders – „Masters of Art” and „Living Heritage Companies”. And technical, innovative, connected textiles revealing the adaptability of textile companies are experiencing a real development and multiple applications in the medical field, the automotive industry, aeronautics and aerospace.

And yet textile is going through difficult times for lack of demand, lack of interest from the younger generations. It is also suffering from the bad reputation of a part of the textile world.

For almost 10 years, the International Festival of Extra ordinary Textiles in Clermont has undertaken departitioning and exploratory work: structures, disciplines, professions are mixed in a common vision; projects are defined in „custom-made” meetings. The festival unfolds in various projects throughout the year, involving many people in various environments – schools, hospitals, prisons, art schools (textile, design, theater, music).

As part of the „Deviations” Edition of the FITE in Romania from July 6 to July 14, 2019, we wished to bring together colleagues from various backgrounds to share this experience and think together about the possibilities that could be brought through European cooperation around cultural textile projects.

 

Articole recomandate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

 

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.

ISSN: 2248 – 1508