spot_img

Cum se afirmă Instagrammerii în industria comunicării din România

Instagram începe să fie și în România o platformă din ce în ce mai interesantă pentru promovarea brandurilor. De aici, se ridică prima întrebare: Cum poate fi utilizat cât mai eficient potențialul creator uriaș al instagrammerilor, astfel încât să aibă toată lumea de câștigat (clientul, instagrammerul și agenția de comunicare și PR)? Peste 50 de instagrammeri și reprezentanți ai agențiilor de PR au participat la Coexistence, o discutie despre rolul instagrammerilor în campaniile de comunicare. Participanții la discuția inițiată de Adrian Dan, unul dintre cei mai cunoscuți creatori de conținut din România, au vorbit într-un cadru deschis şi informal, despre implicarea instagrammerilor în campaniile de promovare și impactul pe care îl au instagrammerii în rândul publicului, care este din ce în ce mai dinamic și aflat în căutare de conținut nou, valoros. „Toţi clienţii vor să lucreze cu instagrammeri. Eu nici nu mai propun oameni care nu au cont de Instagram”, a spus Denissa Scutaru (Wunderman România).

O campanie reușită se face cu mai mulți creatori de conținut, nu cu unul singur, a spus Oana Ivan (PiArt Vision), care a atras atenția asupra succesului pe care îl au campaniile cu target pe micro-comunități, cu public nișat, având caracteristici foate specifice.

La rândul lui, Cristian Şimonca a subliniat nevoia ca instagrammerii să fie conștienți de comunitățile pe care le-au creat în jurul propriilor conturi: „2.500 de followers nu sunt deloc puţini! Înseamnă jumătate din Sala Palatului!”.

Un alt punct al discuției a pornit de la întrebarea „Cine face primul pas in relația de colaborare, agenția de comunicare sau instagrammer-ul?”. Potrivit Alinei Sin (Fabrica de PR), relația poate începe din ambele sensuri, așa că și instagrammerul îşi poate face o prezentare atrăgătoare a contului.

Instagramul este rețeaua de socializare cu cea mai mare ascensiune în ultima vreme, potrivit ultimelor studii în domeniu. Instagramology arată că, în ianuarie 2018, erau 698.836 utilizatori Instagram în România, care au postat, doar în luna ianuarie, peste 1.600.000 de fotografii, 100.000 de video-uri, generând aproape 250 de milioane de aprecieri. Foarte mulți dintre ei s-au alăturat trendului din străinătate, folosind brandingul personal pentru a colabora cu companiile, prin intermediul agențiilor de comunicare. „Brandingul personal este cea mai nouă şi mai modernă formă de antreprenoriat”, a spus Mihai Lungeanu (Partner PGM, Creative VR, Le SQUAD).

Ritmul alert de creştere a numărului de utilizatori ai Instagram în România impune o abordare proactivă din partea celor implicaţi direct şi, totodată, responsabilizarea aceastora faţă de viitorul conţinut generat, mizând în mod special pe comunicare şi colaborare. „Totul, bazat pe bun simţ”, a subiniat Mihaela Bălan (Geometric Partner, Circle&Square).

În ceea ce privește profitabilitatea și traducerea rezultatelor imediate, concluziile au fost foarte clare: Instagram ofera poziționare, awareness și engagement prin conținutul și comunitatea organică a fiecărui instagrammer.

La evenimentul Coexistence, care a avut loc la Dialogue-Social Bar, au particpat ca speakeri cinci creatori de conţinut (Anda Stanciu – @anda_stanciu, Carmen Negoiță – @carmennegoita , Cristi Hâncu -@cristihancu, Cristian Șimonca – -@bloguluotrava, Mihaela Sava -@prajiturela) şi reprezentanți a patru agenții de comunicarare și PR din Bucureşti (Alina SinCamelia CavadiaFabrica de PRDenissa ScutaruWunderman RomaniaOana IvanPiArt Vison şi Mihaela BălanCircle&Square). Moderatori Adrian Dan (care administreaza conturi precum @ig_romania, @romaniapitoreasca, @romanianportraits) și jurnalista Iulia Ionescu.

Articole recomandate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

 

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.

ISSN: 2248 – 1508