spot_img

“Strategii pentru brandingul de success. Notorietatea şi longevitatea unei mărci” de Hamish Pringle şi Peter Field

La Editura Polirom, în colecţia „Collegium. Relaţii publice”, a apărut volumul “Strategii pentru brandingul de success. Notorietatea şi longevitatea unei mărci de Hamish Pringle şi Peter Field, în traducerea Iuliei Teliban. Acest volum reprezintă o lectură esenţială atât pentru practicieni şi specialişti, cât şi pentru studenţii de la facultăţile de profil, un manual practic despre sănătatea mărcilor care aspiră spre longevitate, branduri de toate tipurile şi de toate vârstele.

Semnat de doi specialişti din Marea Britanie, Hamish Pringle şi Peter Field, volumul arată, pe baza unor exemple celebre Nokia, Sony, Nike, Apple, Virgin ş.a.  modul în care natura brandurilor s-a schimbat în timp şi continuă să evolueze, identificând factorii esenţiali pentru supravieţuirea unei mărci pe termen lung.
Numeroasele studii de caz oferă profesioniştilor din domeniul marketingului şi publicităţii informaţii fundamentale pentru elaborarea unor strategii capabile să impună un brand şi să îl menţină în top.

„Cartea examinează modul în care multe dintre cele mai cunoscute şi cele mai larg acceptate teorii şi instrumente de marketing acţionează împotriva longevităţii unei mărci, nu în favoarea sa. Ea le diferenţiază pe cele utile de cele periculoase şi pe cele valide de cele complet greşite. Şi se bazează pe o vastă experienţă pentru a arăta în ce mod gândirea de marketing le poate fi benefică brandurilor în diferite etape ale ciclului de viaţă al pieţei, din care marketingul, aprovizionarea şi agenţiile au multe de învăţat. De asemenea, examinează modul în care natura brandurilor s-a schimbat odată cu timpul şi continuă să evolueze, precum şi implicaţiile pe care le are acest lucru în domeniul marketingului: încă o dată, într-o arie bine deservită de teorii promovate şi preferate, cartea îşi propune să facă distincţie între cele fiabile şi cele fanteziste. […]
Sperăm că lucrarea îi va ajuta pe mai mulţi marketeri şi agenţiile lor să îşi crească şansele de a câştiga noi clienţi, a-i păstra şi a-i satisface, asigurând astfel longevitatea mărcii.”, au scris autorii.

Hamish Pringle a absolvit Trinity College, Oxford, cu o licenţă în politică, filosofie şi economie, şi s-a alăturat echipei de la Ogilvy, Benson & Mather ca stagiar în 1973. După o perioadă în care a lucrat la McCormick Richards, Boase Massimi Pollitt, McCormick Intermarco-Farner/Publicis, Abbott Mead Vickers (în prezent Abbott Mead Vickers BBDO Ltd), la propria agenţie Madell Wilmot Pringle şi la Leagas Delaney, s-a alăturat KHBB în 1992 şi a devenit preşedinte şi director executiv în 1995. După relansarea sub numele K Advertising şi fuziunea din 1997, a devenit vicepreşedinte şi director de marketing la Saatchi & Saatchi. În cei 26 de ani cât a lucrat în domeniul publicităţii, s-a implicat în diferite proiecte ale IPA şi a fost preşedinte al Comitetului IPA Effectiveness Award. A fost şi preşedinte al NABS, fundaţia caritabilă a industriei (1996-1998), care i-a decernat Ron Miller Award. După doi ani în care a condus propria agenţie de consultanţă în branding şi comunicare de marketing, Brand Beliefs, a devenit director general al IPA, în 2001.

Peter Field a absolvit St. John’s College, Cambridge, cu un master în inginerie, şi a lucrat 15 ani ca strategic planner în publicitate, începându-şi cariera în 1982 la Boase Massimi Pollint (în prezent DDB Londra). A lucrat nouă ani la Abbott Mead Vickers BBDO Ltd, după care s-a alăturat echipei manageriale a Bates London (acum parte a WPP) şi, ulterior, agenţiei Grey London. În 1997, Peter Field a renunţat la publicitate în favoarea unei cariere de consultant pentru clienţi şi pentru agenţiile lor şi a fondat Express Train, un parteneriat pentru realizarea unor traininguri în domeniile publicităţii şi marketingului. În 1999, Field a ajutat la înfiinţarea Eatbigfish, o agenţie de consultanţă de brand, şi a susţinut-o în primii săi ani de existenţă. A fost membru al Comitetului IPA Effectiveness Awards timp de cinci ani şi a ajutat la crearea şi implementarea bazei de date a IPA. A fost membru al juriului la decernarea IPA Effectiveness Awards şi a contribuit timp de mai mulţi ani la programele educative şi de formare profesională organizate de IPA, cel mai recent în calitate de module editor pentru diplomele de excelenţă, un rol care a implicat selectarea şi revizuirea unor materiale din domeniile marketingului şi publicităţii.

Articole recomandate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

 

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.

ISSN: 2248 – 1508