Cel mai de succes musical din toate timpurile, musicalul ,,Fantoma de la Operă” de Andrew Lloyd Webber, i-a cucerit sâmbătă seară şi pe spectatorii bucureşteni care au asistat la premiera naţională a acestei producţii, premiera marcând totodată şi inaugurarea noii săli de spectacole a Teatrului de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian”. Pus în scenă de regizorul australian Stephen Barlow şi avându-i în rolurile principale pe Adrian Nour, Irina Baianţ şi Florin Ristei, musicalul ,,Fantoma de la Operă” a fost una dintre cele mai aşteptate premiere petrecute în ultimii ani la Bucureşti, biletele pentru primele opt reprezentaţii fiind vândute în doar câteva ore. Abordarea regizorală originală, interpretarea artiştilor care au transmis dincolo de scenă propriile emoţii, decorurile şi costumele impresionante au făcut ca spectacolul din seara premierei să fie în primul rând un succes din punct de vedere al calităţii actului artistic, cei peste 600 de spectatori prezenţi în sală fiind fascinaţi de cele petrecute pe scenă şi răsplătindu-i la final pe protagonişti cu aplauze furtunoase.
,,Ceea ce s-a întâmplat aseară la Teatrul de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian” a reprezentat pentru noi o dublă provocare, desfăşurată în două direcţii care aparent nu au mare legătură una cu cealaltă, dar care în realitate sunt într-o strânsă legătură: premiera musicalului ,,Fantoma de la Opera” şi inaugurarea primului teatru muzical construit în România după anul 1989. Cu toţii am avut emoţii, şi în ceea ce priveşte premiera, şi în ceea ce priveşte finalizarea în timp util a construcţiei, dar reacţia publicului care a fost prezent aseară la teatru ne-a dovedit că am mers în direcţia bună şi că putem considera că atât spectacolul realizat de regizorul Stephen Barlow într-o versiune originală, dar şi noul sediu, sunt două pariuri câştigate.” a declarat Răzvan Ioan Dincă, directorul general al Operei Naţionale Bucureşti
Nu doar spectacolul prezentat pe noua scenă a constituit o surpriză plăcută pentru invitaţii prezenţi, ci şi felul în care a fost amenajat interiorul noului teatru. Având un stil arhitectural total diferit de felul în care arată teatrele de stat din România, interioarele noii clădiri beneficiază de un design ultramodern în care accentele vintage-şic se îmbină cu cele urbane, iar ideea de spaţiu destinat spectacolelor muzicale este punctată şi din punct de vedere vizual cu ajutorul unor inedite elemente de decor, printre care şi un candelabru imens realizat din instrumente muzicale. Sala de spectacole, cu o capacitate de 550 de locuri care asigură o vizibilitate excelentă, dar şi scena generoasă şi dotată cu toate mijlocele tehnice necesare realizării unor producţii muzicale de o complexitate foarte ridicată precum este şi musicalul ,,Fantoma de la Opera” au fost de asemenea apreciate de spectatorii pasionaţi de artele spectacolului muzical.
FANTOMA DE LA OPERĂ
Muzica: Andrew Lloyd Webber
Versuri: Charles Hart
Versuri suplimentare: Richard Stilgoe
Libret: Richard Stilgoe şi Andrew Lloyd Webber
După romanul „Fantoma de la Operă” de Gaston Leroux
Regia: Stephen Barlow
Scenografia: Andrew Riley
Coregrafia: Ewan Jones
Lighting design: Howard Hudson
Dirijori: István Silló / Ciprian Teodoraşcu
Traducerea şi adaptarea: Ernest Fazekas
Regizat iniţial de Harold Prince | Orchestraţia de David Cullen şi Andrew Lloyd Webber
Producţie originală de Cameron Mackintosh Ltd. & The Really Useful Group Ltd.
Distribuţia principală:
Fantoma: Adrian Nour
Christine Daaé: Irina Baianţ
Raoul, Viconte de Chagny: Florin Ristei
Monsieur André: Andrei Lazăr
Monsieur Firmin: Valentino Tiron
Carlotta Giudicelli: Gabriela Daha
Ubaldo Piangi: Samuel Druhora
Madame Giry: Dana Rotaru
Meg Giry: Alexandra Giurcă
Cu participarea Orchestrei, Corului şi Baletului Teatrului de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian”.
Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian” este o companiei a Operei Naţionale Bucureşti.