Mircia Dumitrescu, la Cafeneaua critică

feb. 5th, 2019 | By | Category: Eveniment

Joi, 7 februarie 2019, orele 19.00-21.30, la Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti/ MNLR- Str. Nicolae Creţulescu nr. 8, va avea loc o nouă ediție a Cafenelei critice. Grafician, pictor, sculptor, „obiectualist”, „serialist”, „instalaţionist”, extraordinarul creator vizual Mircia Dumitrescu lucrează mult şi expune generos, în „personale” şi în „colective”, în instituţii publice şi în spaţii „alternative”, ilustrează cărţi şi imaginează „identităţi vizuale” pentru evenimente culturale, îndrumă studenţi-viitori-artişti ori copii şi adolescenţi talentaţi, e prezent de peste o jumătate de secol pe scena artelor româneşti, dînd în ultimele decenii şi în chiar aceşti ani senzaţia de ubicuitate. E şi acum deschisă, la Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti, în sediul din Calea Griviţei nr. 64-66, o expoziţie Mircia Dumitrescu, un soi de „antologie” din mai vechile şi mai noile sale explorări vizuale, grafice, fotografice, sculpturale ş.a.m.d. În complement, la sediul din Strada Nicolae Creţulescu al MNLR, presărat cu lucrări ale artistului – o Cafenea critică lui dedicată, în dialog cu şi despre Mircia Dumitrescu! Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică, proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate, desfăşurat în 1994-1998, în cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti, şi după 2008, în diverse cluburi din Capitală, este găzduită actualmente de Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti (sediul din Strada Nicolae Creţulescu)*.

*

Cafeneaua critică

Joi, 7 februarie 2019, orele 19.00-21.30

Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti/ MNLR

Str. Nicolae Creţulescu nr. 8 (în spatele Bisericii Albe de pe Calea Victoriei şi în spatele UNITER)

Contact: 0731-00.30.22 (Andreea Drăghicescu); 0737-210.978 (Paul Radu)

_______________

* Invitaţii „stagiunii” 2018-2019 şi participanţii la discuţii: Ioan Cristescu, Mireille Rădoi, Adina Berciu-Drăghicescu, Dan Gulea, Mircea Tiberian (Centenar neconvenţional: perspectiva feministă, scriitorii căzuţi, cantata Tiberian) (ediţia a 227-a); Ion Pop şi Constantin Abăluţă, Iulian Băicuş, Ana Blandiana, Mircea Martin, Simona Popescu, Ion Simuţ (despre Poezia românească neomodernistă) (ediţia a 228-a); amfitrionul şi Vlad A. Arghir, Ioan Iacob, Paul Radu, Ramona Tănase, plus veselie & antren (10 ani de Cafenele critice, seria a 2-a) (ediţia a 229-a); Dorin Ştefan şi Elsa Exarhu, Petru Gînj, Gabriela Massaci, Matei Stîrcea-Crăciun, Anda Ştefan (ediţia a 230-a); Anca Boeriu, Andreea Sandu, Ilina Schileru, Octavin Neculai, Vlăduţ Mavriche, Andreea Drăghicescu şi Adrian Branea, Robert-Nicolae Moreanu (despre proiectul Arta la intrare) (ediţia a 231-a); Mircea Florian, Dragoş Andriana, Andrei Dinescu, Florin Manca/ Daath Yug, Cătălin Rădulescu/ Tzetze, Lucian Stan/ DJ Vasile (trupa lui FloriMan), Alexandru Unguru, Mişa Şerban, Alin State (echipa spectacolului Doi şi un tulnic, regia: Alexandru Unguru, scenografia: Cristian Stănoiu), Oana Sav (Uniunea Munţii Apuseni) (Întîlnirea anuală a Şcolii de tulnice/ Fundaţia Mircea Florian/ MotzArt/ Uniunea Munţii Apuseni) (ediţia a 232-a); Ioan Iacob, Mircea Roman, Aurel Vlad,  Florentina Voichi, Iulia Deme, Raluca Băloiu şi Constantin Abăluţă (despre proiectul FIG/ expoziţia Afinităţi electiveFIG 3, la Galeriilor Carol) (ediţia a 233-a); Nora Iuga, Constantin Abăluţă şi Mircea Anghelescu, Mihaela Miroiu, Stelian Stativă, Aurel Vlad (Nora Iuga – 88, Constantin Abăluţă – 80) (ediţia a 234-a).

Număr de vizualizări :217