Experiențe memorabile, sustenabilitate și autenticitate – tendințele în turism stabilite la UNTWO – Conferința Globală de Turism oenologic din Republica Moldova

Sep 14th, 2018 | By admin | Category: Postcard

Între 6 și 7 septembrie 2018, Republica Moldova a fost gazda celui mai important eveniment de talie internațională din domeniul turismului vitivinicol – cea de-a treia Conferință Globală a Turismului Vitivinicol. Evenimentul s-a desfășurat sub egida Organizației Mondiale a Turismului pe lângă ONU (UNWTO), în parteneriat cu Guvernul Republicii Moldova, prin implementatorul local – Agenția de Investiții a Republicii Moldova, cu susținerea organizatorică a Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV) și a Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.

Desfășurarea evenimentului în Moldova denotă o recunoaștere oficială a faptului că Republica Moldova este o destinație vitivinicolă importantă pe harta mondială a turismului. Datele statistice plasează Moldova în topul celor mai mari 20 de producători de vinuri, cu o producţie anuală de 1,8 milioane de hectolitri de vin, potrivit Organizației Internaționale a Viei şi Vinului. Cu o suprafaţă a podgoriilor ce ocupă 4% din teritoriul țării sau 7% din terenurile arabile, Moldova are cea mai mare densitate a viilor la nivel mondial, iar la nivel european, după suprafața plantațiilor viticole, se situează pe locul 6. Datorită beciurilor unice în lume, Moldova a ajuns și în Cartea Recordurilor. Ca destinaţie turistică, Moldova pune accent pe turismul vitivinicol sustenabil şi dezvoltă în paralel ofertele turistice de nișă, în special turismul de experiență și de aventură ușoară, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori străini.

Cea de-a treia Conferință Globală a Turismului Vitivinicol a constituit un bun prilej de promovare a imaginii Republicii Moldova pe plan internațional și a adunat peste 250 de invitați din domeniul turismului vitivinicol din 30 de țări. Participanții au avut ocazia să cunoască și să „guste” din oferta turistică vitivinicolă a țării, vizitând un șir de crame și complexe turistice reprezentative.

Pavel Filip, prim-ministrul Republicii Moldova: „Vinurile moldoveneşti sunt o carte de vizită a ţării noastre. Ca şi poporul moldovean, vinurile moldoveneşti au trecut prin multe provocări: politica sovietică de nimicire a viţei de vie, un şir de embargouri impuse de Federaţia Rusă, de pe urma cărora Vinul Moldovei a devenit mai bun, mai competitiv. Iată de ce, atunci când merg peste hotare, iau drept suvenir din Moldova o sticlă de vin autohton, pentru că vinul nostru poate „povesti” despre noi, moldovenii, mult mai mult decât orice mesaj transmis pe cale verbală!”

Inaugurarea oficială a evenimentului a avut loc la Castel Mimi – primul și cel mai somptuos „chateau” vinicol din Moldova, inclus în topul celor mai fascinante destinaţii turistice. Situat la 30 de kilometri distanță de Chișinău, castelul MIMI a fost fondat în 1893 de ultimul guvernator al Basarabiei – Constantin Mimi. Crama a devenit o carte de vizită a Republicii Moldova, iar castelul este un monument de arhitectură de importanță națională.

Zurab Polokashvili, secretar general, Organizația Mondială a Turismului: „Turismul reprezintă o prioritate pentru autorități. De exemplu, Georgia primește azi peste 6,5 milioane de turiști pe an, număr dublu față de populația țării noastre. Sunt convins că în scurt timp va fi la fel și în Moldova. Având infrastructura voastră, ospitalitatea, natura, cultura și tradițiile voastre unice în lume, dar și beneficiind de experiența Georgiei, a Spaniei sau a oricărei altei țări, veți reuși. În definitiv, rolul organizației noastre este tocmai de a susține statele membre și de a le ajuta să dezvolte sectorul turismului. Avem nevoie de suportul aturităților, dar este nevoie și ca membrii societății civile să fie participanți la acest proiect. Nu depinde doar de guvern, depinde de sectorul privat și de cum fiecare dintre voi va lua parte la dezvoltarea turismului”.

Prin găzduirea acestei conferințe, Republica Moldova își confirmă statutul de destinație turistică vitivinicolă. Rodica Verbeniuc, director general al Agenției de Investiții din Moldova a declarat: „Suntem o piață emergentă, dar, în același timp, suntem deja pregătiți să oferim experiențe turistice de nișă. Iubitorii de aventură, cei dornici să savureze bucate delicioase şi un pahar de vin de calitate în compania unor oameni ospitalieri sunt îndemnaţi să exploreze Moldova autentică!”

Evoluția economică și turistică a Republicii Moldova din ultimii ani este vizibilă, așa cum a menționat și Karen Hillard, şefa Misiunii USAID în Moldova: „În doar câţiva ani, Republica Moldova a evoluat de la un producător de vinuri mediocre în vrac la un producător de vinuri îmbuteliate de o calitate ireproşabilă, care se exportă în peste 60 de ţări ale lumii, inclusiv peste ocean, în SUA. A avut loc, practic, o reinventare a industriei vitivinicole, inclusiv crearea unui brand vinicol de ţară, crearea unei instituţii specializate – ONVV – direct responsabile de promovarea vinurilor moldoveneşti, desfăşurarea unor campanii ample de atragere a turiştilor. Acum e nevoie ca aceste rezultate să fie consolidate, iar noi oportunităţi de dezvoltare a turismului în Moldova să fie identificate.”

Republica Moldova așteaptă să fie descoperită și de turiștii români, pentru care are pregătite oferte speciale care includ tururi la cramele de top, dar și în zone cu o istorie bogată. Astfel, campania națională de promovare este erijată sub mesajul „Fii Oaspetele Nostru”, inspirat din ospitalitatea și deschiderea moldovenilor de a acorda cea mai călduroasă primire oaspeților care le calcă pragul. Pentru a-și convinge turiștii să-și rezerve vacanțele, 15 video-uri filmate 360 de grade au fost publicate pe site-ul turistic național www.moldova.travel.

Pentru mai multe informații accesați Agenția de Investiții a Republicii Moldova, la office@invest.gov.md și Asociația Națională de Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) info@moldova.travel.

vizualizari: 72


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro