Lansarea volumului ”Public Relations : A Revolutionary Discipline”, de Adela Rogojinaru (editori: Raluca Moise și Adrian Săvoiu)

nov. 9th, 2015 | By | Category: Agenda de carte

Joi, 12 noiembrie 2015, Editura Tritonic vă invită la masa rotundă prilejuită de lansarea cărţii „Public Relations : A Revolutionary Discipline”, de Adela Rogojinaru (editori : Raluca Moise şi Adrian Săvoiu). Evenimentul va avea loc începând cu ora 18.00, la Biblioteca Centrală Universitară (Foaierul de Lectură, corp Dacia). Vor vorbi prof. dr. Camelia Beciu (Universitatea din Bucureşti), conf. dr. Diana Cismaru (SNSPA), prof. dr. Ioan Pânzaru (Universitatea din Bucureşti), Bogdan Hrib (director Editura Tritonic). Masa rotundă va fi moderată de lect. dr. Raluca Moise (Universitatea din Bucureşti).

Parteneri: Bibilioteca Centrală Universitară, Asociaţia Română de Relaţii Publice.

***

Cartea intitulată Public Relations : A Revolutionary Discipline cuprinde majoritatea lucrărilor susţinute de prof. dr. Adela Rogojinaru (1963-2014) în cadrul conferinţelor internaţionale de relaţii publice. Volumul reia într-un mod sugestiv traseul de formare a Adelei Rogojinaru, în calitatea sa de teoretician al relaţiilor publice, cititorii putând identifica interesele majore de cercetare ale autoarei: de la studii ce fundamentează teoretic şi metacritic disciplina relaţiilor publice, la o istoriografie naţională a relaţiilor publice şi analize ale proceselor şi practicilor de relaţii publice (comunicarea de risc, comunicarea de criză, comunicarea internă, storytelling-ul).

Volumul este structurat în trei părţi. Prima parte este intitulată „Paradigm shifts in Public Relations. Towards a Critical Theoretical Model of Public Relations” şi include studii ce analizează şi interpretează procesele de schimbare paradigmatică a relaţiilor publice: de la relevanţa introducerii unor noi câmpuri ştiinţifice în definirea disciplinei şi analiza unor practici actuale sociale (popular culture, studii culturale şi istoria culturală), la influenţa noilor media asupra modelelor teoretice şi practicilor dominante de relaţii publice. A doua parte a volumului prezintă traseul dezvoltării relaţiilor publice în spaţiul românesc: de la aspectele critice care definesc sfera publică din România ca aflându-se într-un stadiu continuu de tranziţie şi relaţiile publice în tranziţie, la rolul relaţiilor publice în societatea românească post-recesiune şi gestionând pieţe narcisistice narcisiste. Ultima parte a volumului prezent, intitulată „Strategic Communication: from critical practices to legitimacy discourses”, este dedicată comunicării strategice şi cuprinde analize şi interpretări ale metodologiilor dominante din comunicarea corporativă:  responsabilitatea socială corporativă, dimensiunea informală a comunicării interne sub impactul noilor tehnologii, storytelling-ul drept instrument de branding corporativ.

Teoretician şi specialist reputat în relaţii publice la nivel naţional şi internaţional, prof. dr. Adela Rogojinaru a contribuit în mod decisiv la fundamentarea teoretică a acestei discipline în spaţiul românesc, prin studii publicate la edituri româneşti de profil: Relaţiile publice – fundamente interdisciplinare, Bucureşti, Ed. Tritonic, 2005; Comunicare şi cultură: aplicaţii interdisciplinare, Bucureşti, Ed. Tritonic, 2006; Relaţii publice şi publicitate. Tendinţe şi provocări, Bucureşti, Ed. Tritonic, Colecţia Comunicare/Media, 2006; (cu Arlette Bouzon), Fondements de la communication des organisations : confrontations et dynamiques internationales ,București, Ed. Tritonic, 2008 ; (coord. & introducere), Comunicare şi cultură organizaţională: idei şi practici în actualitate, București, Tritonic, 2009; (cu Sue Wolstenholme, coord.), Current Trends in International Public Relations, Bucharest, Ed. Tritonic, 2009. De asemenea, contribuţiile sale la fundamentarea teoretică a disciplinei la nivel internaţional sunt, astfel, recunoscute prin volumul ce va fi lansat, dar şi prin alte articole şi studii apărute în publicaţii prestigioase.

O altă contribuţie esenţială a prof. dr. Adela Rogojinaru este instituţionalizarea disciplinei relaţiilor publice prin modelul de şcoală universitară de relaţii publice pe care l-a construit la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, în calitatea sa de Director al Departamentului de Ştiinţe ale Comunicării (2004-2014). Calitatea acestui model este susţinută de profesionalizarea a nenumăraţi absolvenţi ai specializării Comunicare şi Relaţii Publice, absolvenţi care, în momentul actual, sunt specialişti reputaţi în domeniul relaţiilor publice.

Număr de vizualizări :779


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro