Aurelian Octav Popa, unul dintre cei mai apreciați instrumentiști ai lumii, la Round Table București

sept. 24th, 2015 | By | Category: Eveniment

Marți, 29 septembrie 2015, de la ora 19:00, în Studioul de Operă și Multimedia al Universității Naționale de Muzică (Str. Știrbei Vodă nr. 33) va continua seria spectacolelor – conferință moderate de Valentina Sandu – Dediu, Round Table București. Al doilea invitat este Aurelian Octav Popa, clarinetist, dirijor și compozitor, cu o activitate concertistică de peste 50 de ani. AgențiadeCarte.ro este partener media al evenimentului.

Considerat unul dintre cei mai apreciați clarinetiști ai lumii, Aurelian Octav Popa s-a remarcat încă din timpul studenției când a câștigat Premiul I la Festivalul „Primăvara de la Praga” (1959), devenind primul instrumentist român care a obținut un premiu în străinătate. Maeștri precum compozitorul francez Olivier Messiaen, dirijorul Sergiu Celibidache și compozitorul american Aaron Copland i-au apreciat calitățile, iar ultimii doi, alături de care a concertat, i-au devenit prieteni.

Dintre numeroasele discuri semnate de Aurelian Octav Popa, se distinge cel în compania Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Mircea Cristescu, o apariție notată cu notă maximă de revista franceză Repertoire dintre 300 de de discuri din toate timpurile.

Aurelian Octav Popa este adesea descris de presa internațională prin aprecieri superlative:

THE SUNDAY STAR, Washington, D.C:, S:U.A.:  ”…The phenomenal clarinetist, Aurelian Octav Popa…”

EL MUNDO, Spania: „Una de los mejores clarinetistas del mundo, A. O. Popa…”

CORRIERE ADRIATICO, Italia – „A. O. Popa ha mostrato le sue doti  di virtuoso, mago, principe del clarinetto.”

THE GUARDIAN, UK-  ”…Aurelian Octav Popa gave us what was perhaps the best demonstration of a superb technique and an inborn musicality…”

Aurelian Octav Popa și-a descoperit vocația în ziua în care a găsit un clarinet în camera de muzică a Liceului „Matei Basarab”. A urmat cursurile Conservatorului „Ciprian Porumbescu” din București, cursuri post-universitare la Paris și în SUA și a studiat arta dirijatului într-un master-class cu Sergiu Celibidache.  Din 1962 până în prezent face parte din componența Filarmonicii „George Enescu”, în calitate de solist instrumentist.

Aurelian Octav Popa este tatăl cunoscutului scriitor și lector de literatură română Sebastian Vlad Popa. Invitatul Round Table București este cunoscut prin firea comunicativă, înzestrată cu un umor spontan. Vineri, 10 octombrie 2015, maestrul Aurelian Octav Popa împlinește vârsta de 78 de ani.

Round Table București este un proiect al Uniunii de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România, proiect cultural finanțat în cadrul programului cultural „EȘTI BUCUREȘTI”  oferit de ArCuB.

La eveniment intrarea va fi liberă, în baza invitației ce poate fi solicitată la adresa round.table.bucuresti@gmail.com, în limita locurilor disponibile.

Fiecare spectacol – conferință va dura 90 de minute și va fi transmis în direct pe www.EnjoyTv.ro

Despre primul eveniment Round Table București

Protagonistul primului eveniment Round Table București a fost Răzvan Mazilu, actor – dansator, coregraf și recent remarcat în calitate de regizor.

„Am pornit de la balet clasic și nu îmi pare rău. (…) Corpul a inventat multe tehnici de dans contemporan. (…) E important să diversifici mijloacele de expresie, să inovezi, chiar dacă e posibil să greșești.” – Răzvan Mazilu la Round Table București, în dialog cu Valentina Sandu – Dediu.

Publicul prezent marți seară la eveniment s-a bucurat de multe surprize, pe lângă arta dialogului întreținut cu multă plăcere între Valentina Sandu – Dediu și artistul invitat. În scenă și-au făcut apariția de două ori Anca Bianca Popescu și Lucian Ionescu, actorii din rolurile principale „Maria” și „Tony” din musicalul „West Side Story – Manifestul unei generații”, producție a Festivalului Național de Teatru, ediția 2015, în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu și sub conducerea muzicală semnată de Gabriel Bebeșelea.

Actorii sunt proaspăt absolvenți UNATC, Ana Bianca Popescu fiind laureată a Premiului UNITER pentru Debut în 2015. Aceștia au interpretat două duete impresionante din „West Side Story”, luând complet pe nepregătite publicul spectator. Seara s-a încheiat cu ridicarea mesei „Round Table” pentru a face loc pe scenă unui tango pasional între Răzvan Mazilu și Monica Petrică, prim-balerina Operei Naționale. Momentul care a lăsat pe toată lumea cu respirația tăiată face parte din spectacolul „Un tango mas”, cel mai longeviv spectacol al celor doi artiști împreună, ajungând să depășească 100 de reprezentații. Ambele spectacole, atât „West Side Story”, cât și „Un tango mas” se vor relua în acestă stagiune.

Despre Round Table București

Parcursul profesional dar şi personal al oricărui om de cultură este inevitabil influenţat de mediul în care a ales să creeze. Prin proiectul Round Table București, organizatorii își propun să descopere în ce măsură efervescentul spaţiu cultural al capitalei a influenţat drumul unor personalităţi care şi-au ales Bucureștiul ca decor al activității lor artistice.

În fiecare marți seară, pe durata a 90 de minute, moderatorul își va provoca invitații la o discuție deschisă, relaxată, despre amprenta pe care orașul și-a pus-o asupra lor ca artiști, ca oameni, despre cum vedeau capitala atunci când erau la început de drum și cum o percep acum, când drumurile lor străbat capitale din întreaga lume, ori despre șansele sau deziluziile pe care le-au trăit aici, de-a lungul timpului. Parcursul acestui itinerariu prin Bucureștiul personal al fiecărui artist invitat va fi presărat cu momente artistice de cea mai bună calitate – oferite de protagoniștii spectacolelor sau de către invitații acestora.

„Ne pregătim să vă întâmpinăm cu povești fascinante despre Bucureștiul artistic actual, săptămână de săptămână, imediat ce se va încheia Festivalul George Enescu. Promitem să prelungim bucuria muzicii și să păstrăm sărbătoarea acestor zile.” – Valentina Sandu – Dediu

De ce Round Table București? Pentru că mediul de întâlnire al acestor evenimente își propune să fie unul prietenos, plăcut, fără colțuri și fără ascunzișuri, unde nimeni nu stă în capul mesei. Invitații și publicul, deopotrivă, vor împărți același spațiu: Bucureștiul. Coordonate: Sala de Operă și Multimedia a Universității Naționale de Muzică.

Valentina Sandu-Dediu a absolvit în 1990 muzicologia la actuala Universitate Națională de Muzică din București, unde a rămas din 1993 să predea istoria muzicii, muzicologie și stilistică. Este autoarea a peste 30 de studii și 300 de articole, a câtorva serii de emisiuni radiofonice, a semnat zece volume publicate în România și Germania (vezi Rumänische Musik nach 1944, Pfau Verlag, Saarbrücken, 2006; Alegeri, atitudini, afecte. Despre stil și retorică în muzică, București, Ed. Didactică și Pedagogică, 2010; Octave paralele, București, Humanitas, 2014).

O altă latură a activității sale se concentrează pe apariții concertistice și înregistrări, în calitate de pianistă în ansambluri camerale (CD-uri editate în România cu Aurelian Octav Popa, in Germania / Neos cu Dan Dediu, și în Boston / Albany cu Ray Jackendoff). Valentina Sandu-Dediu a fost bursier al Wissenschaftskolleg zu Berlin, actualmente ocupă poziția de profesor la Universitatea de Muzică și pe cea de rector la New Europe College, București. În 2008 a primit Premiul acordat de Peregrinus-Stiftung, Academia de Științe Berlin-Brandenburg.

Despre  UCIMR

Orice muzician care aderă la UCIMR și întrunește condițiile necesare poate deveni membru al organizației noastre. Prin activitatea noastră, oferim membrilor UCIMR burse în vederea participării la seminarii și cursuri de specialitate  organizate  de  asociatia care se remarcă printr-un palmares de excepție. Suntem implicați totodată și în sprijinirea artiștilor pensionari, precum și în susținerea materială a unor reviste de specialitate. De asemenea concepem proiecte culturale de interes național și internațional, având o structură egal răspândită pe întreg teritoriul României.

Număr de vizualizări :779


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro