Monodrama “Vocea umană”, regia Sanda Manu, distribuţie: Oana Pellea, în cadrul Festivalului Internaţional de Teatronetto din Yaffo

mart. 30th, 2015 | By | Category: Eveniment

În perioada 6-8 aprilie 2015, în diverse spaţii culturale din Yaffo, are loc Festivalul Internaţional de Teatronetto. Cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Tel Aviv, în cadrul festivalului va fi prezentat spectacolul “Vocea umană” de Jean Cocteau, regia Sanda Manu, aflat în repertoriul Teatrului Metropolis din Bucureşti. Spectacolul va avea loc în data de 7 aprilie 2015, ora 20:00, la Teatrul Nalaga’at.

Vocea Umană (România) dramă, de Jean Cocteau

Regia: Sanda Manu

Distribuţie: Oana Pellea

Scenografie: Iuliana Vâlsan
Spectacol în limba română cu supratitrare în engleză şi ebraică

7 aprilie 2015, ora 20:00, Teatrul Nalaga’at din Yaffo

Bilete: 09-8945957 sau online: www.run-art.co.il/

Sinopsis: Un singur personaj pe scenă şi un telefon care sună. O femeie care răspunde şi care e îndrăgostită. Nimic nu se aude dincolo de vocea ei. În jurul sonorităţii propriului corp, ea construieşte o lume. Totul pleacă de la această femeie desculţă într-o cameră însingurată, care aşteaptă un telefon de la un bărbat de care s-a despărţit. Aşteaptă ultimul lui apel, iar în gestul simplu prin care ridică receptorul năvălesc toate speranţele şi amintirile, laolaltă cu toate regretele şi spaimele pe care le lasă în urmă adjectivul „părăsită”.

Pentru acest rol, Oana Pellea a fost nominalizată la premiul UNITER 2012 pentru cea mai bună actriţă.

„Rolul este foarte bine interpretat de Oana Pellea (cu o anumită teatralitate, justificată de faptul că personajul joacă un rol faţă de bărbatul de la telefon), iar reacţiile şi replicile ei au un impact foarte puternic. Pentru că avem, ca spectatori, în faţa noastră, o femeie cu adevărat singură, o persoană care şi-a pus toate speranţele într-un anumit lucru, şi-a legat întreaga viaţă de un anumit lucru, iar acesta s-a spulberat. Raţiunea sa de a trăi nu mai există. Pentru această femeie, dincolo de uşa apartamentului auster nu se află nimic. Ea este condamnată să trăiască din amintiri, pentru că nu are forţa necesară de a-şi reconstrui total viaţa. Iar legătura ei cu lumea din care a fost alungată, cu vocea de la telefon care reprezintă de fapt viaţa ei, întregul ei raison d’être, foarte curând va dispărea. Şi atunci înţelegem de ce e îngrozitor atunci când convorbirea se întrerupe, atunci când altcineva intră pe fir.” (Monica Ploeşteanu, LiterNet.ro, septembrie 2014)

Oana Pellea este una dintre cele mai cunoscute personalităţi teatrale şi cinematografice din România. Cariera sa impresionantă include roluri legendare în filmul lui Alfonso Cuaron „Children of Men”, în producţia britanică semnată de Oliver Parker, „I Really Hate My Job”, în filmul lui Jean-Christophe Comar,  ” Fire and Ice” sau în „Stare de fapt”, regizat de Stere Gulea. De asemenea, Oana Pellea are la activ peste 40 de roluri în teatru, dintre care menţionăm Maşa din „Trei surori” de Cehov, Lucius din „Iulius Cezar” de Shakespeare şi Catarina din „Îmblânzirea scorpiei” în regia lui Mihai Măniuţiu.

Număr de vizualizări :693


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro