Claudiu Groza își lansează noul volum de critică teatrală, la Book Corner

ian. 26th, 2015 | By | Category: Agenda de carte

Miercuri, 28 ianuarie 2015, de la ora 16.00, la Librăria Book Corner din Cluj-Napoca (Bd. Eroilor nr. 15), Revista de cultură Tribuna și Grupul Librarium vă invită la lansarea volumului “Globetrotter din fotoliu”, de Claudiu Groza. Invitații evenimentului sunt scriitorul Adrian Țion și jurnalistul Paul Boca.

“Globetrotter din fotoliu” este a treia carte de autor a lui Claudiu Groza și cuprinde cronicile a peste 200 de spectacole prezentate între 2005-2012 la importante festivaluri teatrale din România, Franța, Austria, Cehia, Italia, Croația, între care Festivalul Național de Teatru, „Interferențe” sau Festivalul „Shakespeare” de la Craiova, Les Francophonies en Limousin de la Limoges sau Festival Novog Cirkusa de la Zagreb. Volumul a fost publicat de Editura Tribuna.

Claudiu Groza este teatrolog, critic literar și jurnalist. Redactor-șef adjunct al revistei de cultură Tribuna; selecționer al Festivalului Internațional de Teatru Nou de la Arad. A publicat volumele Computerul cu bibliografii (2004, Premiul de debut al Uniunii Scriitorilor din România, filiala Cluj), Caiet de teatrologie (2005) și Dicționarul personajelor din teatrul lui I.L. Caragiale (co-autor; 2002, ed. a II-a 2012). A colaborat cu eseuri, studii de istorie literară sau reportaje la alte 12 volume colective și a prefațat 17 cărți de dramaturgie, poezie și proză română contemporană. De la debutul publicistic, în 1994, a lucrat sau colaborat la peste 30 de publicații generaliste, culturale și posturi de radio, între care Apostrof, Convorbiri literare, Cultura, Evenimentul zilei, Mesagerul transilvan, Observator cultural, România liberă, Steaua, Ziarul Clujeanului, Ziarul Metropolis.ro, Ziua de Cluj, CD Radio Napoca, Radio Cluj etc. A făcut parte din echipele unor festivaluri de teatru sau evenimente comunitar-culturale („Teatru pe Drumul Sării” – Teatrul „Aureliu Manea” Turda, „Interferențe” – Teatrul Maghiar de Stat Cluj, Zilele Culturale Maghiare din Cluj etc.).  Este membru al Uniunii Scriitorilor din România (USR) și al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT).

Număr de vizualizări :735