Proiectul “Exploring Identity_the Nomad Archives”, în Bienala de Arhitectură de la Veneţia

iun. 5th, 2014 | By | Category: Eveniment

Vineri, 6 iunie 2014, de la ora 18.30, în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneţia, va avea loc vernisajul expoziţiei de arhitectură “Exploring Identity_the Nomad Archives”. Proiectul, realizat de Emil Ivănescu, Laura Iosub, Olivia Zahalcă, Carmen Tănase, Loredana Mihali şi Marius Danciu, este organizat de Ministerul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Cultural Român, Uniunea Arhitecţilor din România şi Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia.


Proiectul “Exploring Identity_the Nomad Archives” din Noua Galerie a IRCCU Veneţia reprezintă România la cea de-a 14-a ediţie a Bienalei de Arhitectură de la Veneţia, alături de proiectul „Site Under Construction” din pavilionul României din Giardini di Castello Veneţia, ambele proiecte fiind desemnate de un juriu internaţional în urma unui concurs public, care a avut loc în luna noiembrie 2013.

„Arhiva nomadă este o metaforă a arhitectului nomad şi global care activează oriunde în lume, dar care poartă cu sine arhive de arhitectură subiective ce îmbină istoria cu prezentul, sentimentele moderne cu melancolia tradiționalistă. Între un discurs oficial şi unul involuntar despre identitate, arhitectul încearcă să prezinte toate aceste procese de identitate. Modernitatea ca identitate exprimă începuturile unei culturi sincronice cu propriul timp. Între tradiţionalism şi avangardă, orient şi occident, modernismul român este, înainte de toate, un experiment identitar, un fenomen epidermic. Cercetarea propune două argumente interconectate: unul despre pavilioanele naţionale ca procese oficiale de identitate, şi un al doilea despre trans-arhitecturile ca metodă de suspendare şi depăşire a identităţii. Sursa de cercetare este Arhiva Română a Presei de Arhitectură, din 1906 până în zilele noastre. Instalaţiile sunt dedicate lui Nicolae Iorga, umanistul tradiţionalist căruia i se datorează pavilionul României din Giardini, şi lui Tristan Tzara, fondatorul mişcării de avangardă dadaiste, care definesc cultura din diasporă. Atât tradiţiile, cât şi avangarda creează o panoramă completă a modernismului românesc, pe întreg parcursul secolului al XX-lea. Pentru a ilustra mai bine povestea, invităm vizitatorii să se supună experimentului de neuroarhitectură în interiorul pavilionului: cât de tradiţionalist şi cât de modernist este creierul dumneavoastră _ un performance atât ironic, cât şi ştiinţific”, afirmă Emil Ivănescu, curator şi autor al proiectului.

Expoziţia va fi deschisă publicului vizitator până în data de 23 noiembrie a.c., de marţi până duminică, între orele 10-18, în spaţiile Noii Galerii a Institutului Român de la Veneţia, Cannaregio 2215 – 30121 Veneţia. Evenimentul beneficiază de sprijinul financiar al Institutului Cultural Român. Intrarea este liberă.

Număr de vizualizări :705


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro