”Lacul lebedelor” în coregrafia lui Gheorghe Iancu, la ONB

iun. 20th, 2013 | By | Category: Postcard

În zilele de 21, 23, 26, 29 iunie, de la ora 19.00, la Opera Națională București, publicul poate urmări spectacolul „Lacul lebedelor”, izvorul fascinaţiei lui Gheorghe Iancu. Balet în patru acte (două părţi) de Piotr Ilici Ceaikovski; libretul, regia şi coregrafia: Gheorghe Iancu, după Marius Petipa şi Lev Ivanov. Dirijor: Iurie Florea. Scenografia: Luisa Spinatelli. Lighting design: Cornel Vladu.


„De la vârsta de nouă ani am văzut toate reprezentaţiile spectacolului Lacul lebedelor, am crescut şi am visat cu acest spectacol. Nu ştiu ce mă fascina…poate măiestria coregrafului Oleg Danovski, dansatorii sau toate împreună.” Gheorghe Iancu

Marele dansator şi coregraf Gheorghe Iancu aduce în faţa publicului bucureştean un spectacol de balet ce şi-a lăsat puternic amprenta în sufletul, dar şi în cariera sa artistică – Lacul lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski. La o distanţă de cinci ani de la naşterea spectacolului, Gheorghe Iancu îşi continuă visul la Opera Naţională Bucureşti, prin punerea în scenă a acestuia, cu o nouă companie de balet a teatrului liric.
„La o reluare, după atâta timp, a spectacolului Lacul lebedelor aş spune că avem o premieră. Compania de balet nu mai este aceeaşi ca la premiera din 2008, am luat-o aproape de la capăt. Bineînţeles, simt acea nervozitate cu privire la reacţia publicului, dar în acelaşi timp am pace, fiindcă ştiu cum a reacţionat data trecută”, a declarat Gheorghe Iancu.

”Cheia am găsit-o în Vis”

„În momentul în care mi s-a cerut să reiau spectacolul în coregrafia mea, m-am gândit mult la ideea care să-l diferenţieze de versiunea maestrului Danovski, care era una splendidă. Deci pentru mine a fost un examen foarte greu. Cheia am găsit-o în Vis. Am ales să fac o introspecţie psihologică a personajului principal, un tânăr care nu şi-a definit personalitatea în totalitate.” Gheorghe Iancu
Imediat după absolvirea liceului, Gheorghe Iancu a debutat la Opera Naţională Bucureşti (în stagiunea 1976 – 1977), în spectacole de balet clasic precum Lacul lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski, Giselle de Adolphe Charles Adam şi Don Quijote de Ludwig Minkus. Debutul la vârsta majoratului în rolul principal Siegfried din Lacul lebedelor a însemnat pentru Gheorghe Iancu primul pas spre împlinirea visului.
Au urmat sute de interpretări memorabile, urmând ca la vârsta maturităţii să îşi lase amprenta asupra spectacolului vieţii.
În activitatea sa coregrafică, Gheorghe Iancu a colaborat cu mari regizori de teatru şi de operă ai lumii, precum Georgio Strehler şi Beppe Menegatti. O altă legătura profesională extraordinară, menţinută de mulţi ani, este cea cu regizorul Pier Luigi Pizzi, alături de care a creat numeroase spectacole de operă.

La Teatro alla Scala, pe scena căruia a susţinut peste 20 de stagiuni, a interpretat numeroase roluri în coregrafii semnate de creatori de la August Bournonville, Mihail Fokin, Vaclav Nijinski la Rudolf Nureev, John Cranko, Heinz Spoerli, Chrissie Hynde, Birgit Cullberg, John Butler, Amedeo Amodio, Micha van Hoecke.
Consacrarea lui Gheorghe Iancu s-a produs însă ca urmare a legăturii artistice de durată cu marea balerină Carla Fracci, alături de care a dansat în majoritatea teatrelor de renume din lume: Teatro alla Scala din Milano, Royal Opera House Covent Garden din Londra, Balşoi Teatr din Moscova, Staatsoper din Berlin. La aceastea se adaugă colaborări cu unele dintre cele mai cunoscute şi apreciate companii de balet, cu Hamburg Ballett a lui John Neumeier, Stuttgart Ballet, Baletul din Berlin şi cel din München, şi cu artişti ca Eva Evdokimova, Patrick Dupond, Vladimir Vasiliev, Fernando Bujones, Marin Boeru, Alicia Alonso Martínez.

Număr de vizualizări :1135


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro