Constantin Abăluţă la Cafeneaua critică

apr. 17th, 2012 | By | Category: Eveniment

Joi, 19 aprilie 2012, de la ora 19.00, poetul Constantin Abăluță este invitat la Cafeneaua critică ce se desfășoară în Club A din București. Amfitrion: Ion Bogdan Lefter. Va recita actriţa Silvia Codreanu. Vor mai participa criticii literari Barbu Cioculescu, Eugen Negrici și Tudorel Urian.

Unul dintre cei mai valoroşi scriitori români contemporani, Constantin Abăluţă a publicat în 2011 o antologie personală, ”Totul despre nimic” (Editura Vinea), un volum de versuri noi, ”Nu eu dar nici altcineva” (Editura Charmides), şi un întreg set de traduceri: César Vallejo, ”Poemas humanos, poemas en prosa/Poeme umane, poeme în proză” (ediţie bilingvă, Editura Paralela 45), Herman van Rompuy, ”Haiku” (versuri, Editura Limes; autorul e preşedintele Consiliului European; traducere în colaborare cu Jan H. Mysjkin), Petr Kral, ”Noţiuni de bază” (proze, la aceeaşi editură) şi Jacques Jouet, ”Paul sălbaticul” (roman, la aceeaşi editură; ultimele două – traduse în colaborare cu Gabriela Abăluţă). Protagonist la Cafeneaua critică de joi 19 aprilie, Constantin Abăluţă va vorbi despre cărţile sale recente, ca şi – în genere – despre biografia şi opera sa.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul „stagiunii” 2011-2012, Cafeneaua critică a revenit la Club A şi se desfăşoară joia seara*.

Număr de vizualizări :726