„Noul cinema românesc. De la tovarăşul Ceauşescu la domnul Lăzărescu”, lansat la Festivalul „CineMAiubit”

dec. 6th, 2011 | By | Category: Agenda de carte

Miercuri, 7 decembrie 2011, de la ora 19.00, în Sala de Marmură de la Cinema Studio din Bucureşti, va avea loc lansarea volumul de studii critice „Noul cinema românesc. De la tovarăşul Ceauşescu la domnul Lăzărescu”, coordonat de Cristina Corciovescu şi Magda Mihăilescu, apărut recent la editura Polirom în colecţia „CINEMA”. Evenimentul va avea loc în cadrul celei de-a 15 ediţii a Festivalului Internaţional de Film Studenţesc „CineMAiubit”, ce se va desfăşura în perioada 5-8 decembrie 2011, la Bucureşti. Alături de coordonatorii volumului, vor lua cuvîntul Dana Duma şi Laurenţiu Damian.

„CineMAiubit” este cel mai vechi festival internaţional dedicat în întregime filmului studenţesc din România. Ca şi la ediţiile precedente, în competiţia din acest an vor intra scenariul de scurt metraj, fotografia cinematografică şi afişul de film.

Volumul „Noul cinema românesc. De la tovarăşul Ceauşescu la domnul Lăzărescu”, apărut cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, abordează producţiile Noului cinema românesc, revelând apropieri nebănuite între ele. „Noul cinema românesc. De la tovarăşul Ceauşescu la domnul Lăzărescu” este structurat pe teme, idei şi soluţii prezente în mai toate producţiile din ultimul deceniu şi discutînd despre nostalgie, modalităţi de socializare, emigraţie, moarte, obsesia istoriei recente, relaţia părinţi-copii, umor-dramă, prezenţa sau absenţa genurilor în accepţiunea lor tradiţională.
Cele zece studii critice confirmă că noua generaţie de cineaşti nu este una spontanee, apărută într-un pustiu cinematografic, şi că Noul val nu este întâlnirea întâmplătoare a unor personalităţi care nu au nimic în comun.

Din cuprins:
Stop-cadre la masă (Mihai Chirilov) • Chemarea Occidentului (Cristina Corciovescu) • Nu mişcă nimeni! Noul cinema românesc, gen (Andrei Creţulescu) • Rîdem sau nu mai plîngem? (Codruţa Creţulescu) • Despre moarte, numai de bine (Mihai Fulger) • Portretul unui popor vegetal. Despre tema drumului (Lucian Georgescu) • România 2000: o poveste în spaţiu şi timp (Marilena Ilieşiu) • Nostalgia, marile speranţe şi spectrul eşecului (Angelo Mitchievici) • Părinţi şi copii (Magda Mihăilescu) • Imaginea trecutului prin ochii prezentului (Marian Ţuţui)

Cristina Corciovescu este critic de film. Timp de aproape 20 de ani a fost redactor-şef al lunarului Caiet de documentare cinematografică şi, ulterior, redactor-şef al revistei ProCinema (1995-1999). Colaboratoare constantă, din 1994, la International Film Guide (Londra), este coautoare a volumelor Secolul cinematografului (1989), 1234 cineaşti români (1996), Dicţionar de cinema (1997), Cinema… un secol şi ceva (2002), Lumea filmului (2005), şi coordonatoare a volumului Cele mai bune zece filme româneşti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (Polirom, 2010). Membră a Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film (FIPRESCI).

Magda Mihăilescu este critic de film. Titular al rubricii de cinema în Flacăra, Informaţia Bucureştiului, Adevărul, Adevărul Literar şi Artistic, Gîndul. Cărţi publicate: Sophia Loren (1969); Aceste gioconde fără surîs. Convorbiri cu Malvina Urşianu (2006); François Truffaut. Bărbatul care iubea filmele (2009); Lucian Pintilie. Guardare in faccia il Male (în colab., 2004); Cele mai bune zece filme româneşti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (coord., Polirom, 2010). Este membră în numeroase jurii ale festivalurilor cinematografice. Cinci premii ale UCIN şi ale Asociaţiei Criticilor de Film. Este membră a Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film (FIPRESCI).

Număr de vizualizări :1155


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro