“Economia Identităţii” de George Akerlof şi Rachel Kranton

nov. 8th, 2011 | By | Category: Agenda de carte

De curând, la Editura Publica a apărut volumul “Economia Identităţii” de George Akerlof şi Rachel Kranton.

„În ultimii ani, economia comportamentală a preluat noţiunea de prejudecată cognitivă si alte descoperiri din domeniul psihologiei. La rândul său, “Economia Identităţii” introduce ideea de context social, în care fiinţele economice seamănă cu oameni reali, în situaţii reale” (George Akerlof, Rachel Kranto)

Lucrarea de faţă umple un vid esenţial în ştiinţele sociale, introducând în economie conceptele de economie şi normă. E posibil ca identitatea – percepţia lor asupra sinelui şi asupra ceea ce aleg să fie – să constituie cel mai important factor care le afectează vieţile din punct de vedere economic. Mai mult decât atât, limitele trasate de societate asupra  identităţii pot fi elementele care determină bunăstarea economică.

George Akerlof este profesor de economie la Universitatea Berkeley şi laureat al premiului Nobel în economie în 2001.

Rachel Kranton este profesor de economie la Universitatea Duke.

Număr de vizualizări :792


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro