La Editura Humanitas a apărut de curând volumul “Green Weenies and Due Diligence. Jargon de afaceri american” de Ron Sturgeon, în traducerea Adinei Cobuz, cu o prefaţă de Howard Nusbaum şi ilustraţii de Gahan Wilson.
„Cartea de faţă e cu adevărat unică. Ai să găseşti pe piaţă o mulţime de dicţionare şi tomuri întregi cu citate, dar nici o lucrare despre jargonul oamenilor de afaceri americani mai riguroasă decât aceasta. În business se vorbeşte o limbă aparte şi, la fel cum orice limbă are dialectele ei, şi profesiile îşi au subtilităţile, variantele şi expresiile proprii. Cartea aceasta e cu adevărat valoroasă atât pentru liderii de companii, cât şi pentru tânărul întreprinzător, întrucât îi scuteşte de ani şi ani de ucenicie în limbajul specific lumii afacerilor.“ a scris în prefaţă Howard NUSBAUM.
RON STURGEON este prin excelenţă omul de afaceri împlinit care a pornit de la zero. Rămas orfan încă din adolescenţă, a fost nevoit să se descurce cu doar 2 000 de dolari – lăsaţi moştenire de tatăl său ca să-şi plătească studiile – şi o maşină veche, de împărţit cu fratele său geamăn. A renunţat la studiile universitare şi şi-a început aventura antreprenorială înfiinţând un atelier de depanare şi tuning auto. Mai târziu, avea să deschidă un parc de dezmembrări auto, iar imperiul lui s-a extins treptat, de la un singur angajat – fratele său – la 150. De-a lungul timpului, Ron Sturgeon a pornit câteva afaceri în mai multe domenii, de la centre de depanare şi reciclare auto până la agenţii imobiliare, pe care le-a dezvoltat şi, ulterior, le-a convertit în dolari. În prezent, oferă consultanţă în marketing şi ţine prelegeri în universităţi şi în mediul micilor întreprinzători din Statele Unite şi Australia. A mai scris şi “How to Salvage Millions from Your Small Business”, o carte tradusă deja în cehă, coreeană şi chineză. Prin “Green Weenies & Due Diligence” autorul îşi continuă misiunea de a-i ajuta pe întreprinzătorii aflaţi la început de drum, punându-le la dispoziţie cheia a numeroase expresii din vocabularul deosebit de sofisticat al oamenilor de afaceri americani, fără a uita să-şi amuze cititorii.