“Privilegii în Purgatoriu * La Măcel”

iun. 21st, 2010 | By | Category: Eveniment

Joi, 24 iunie 2010, ora 20:00, în Green Hours 22 Club Jazz Cafe (Calea Victoriei nr. 120, Bucureşti), are loc o seară de muzică şi poezie experimentală “Privilegii în Purgatoriu * La Măcel”, care îi va aduce în atenţia publicului pe Mircea Florian (autorul volumului „La măcel”), Valery Oişteanu şi Octavian Diaconescu. Evenimentul este conceput şi realizat de „Fundaţia Florian”.

Cu această ocazie va fi lansat volumul de versuri al lui Valery Oişteanu, “Privilegii în Purgatoriu”, pe acordurile lui  Mircea Florian (vocals (processed), acoustic instruments, computers) şi ale lui Octavian Diaconescu (processors, computers). Valery Oişteanu  îşi va folosi vocea pentru a-şi acompania poemele. „Privilegii în Purgatoriu” reprezintă prima parte a unei virtuale Divine Tragedii – o colecţie de 88 de poeme scrise între 2001-2009 şi lansate la New York de “Fly by Night Press”, NYC 2009 şi erudit traduse de Nadia Brunstein în limba romană . Primul capitol se numeşte „Călătorind dincolo de imaginaţie”, un jurnal de călătorie despre aventurile şamanistice. Al doilea capitol “Prietenii Suprarealişti” sunt compoziţii de blues dedicate prietenilor pierduţi, artişti şi poeţi celebri. “Peisaje de somnuri erotice” descrie experienţe de înaltă tensiune erotică din punct de vedere radical. “Reflecţii antifilosofice” este secţiunea a patra de carte cu poezii manifesto/civice. Capitolul al cincilea „În cuvintele mele proprii” se compune din reflecţiile poetice-ecologice ale autorului privind dezastrele naturale şi cele făcute de om.

Deși născut în Rusia în anul 1943, Valery Oişteanu a adoptat cultura și literatura română, în care a revoluționat 20 de ani mai târziu, așa cunoscutul curent alSuprareliștilor. Din acest curent literar mai făceau parte poeții Gellu Naum, Gherasim Luca, Tristan Tzara, Benjamin Fundoianu, Victor Brauner, Jaques Herold, Dolfi Trost si mulți alții. Valery Oișteanu, pe lângă inconfudabilul său stil și talent poetic, a atras atenția prin modul în care a dus mai departe crezul acestor poeți, ajungând ca pe coasta Atlanticului să afirme în continuare că Suprarealismul nu a murit! Criticat cu vehemență în ziarele anilor 60-70, aservite regimului politic comunist „Scânteia”și altele, datorită noului său stil de poezie – care a fost caracterizat, la un moment dat, drept „cai verzi pe pereți”-, Valery Oișteanu părăsește România în anul 1972, imigrând în Statele Unite ale Americii și stabilindu-se la New York. Aduce cu el ideile Suprarealimului și conceptele Dadaismului, care au găsit un habitat peren, pentru că poetul a ales una dintre zonele cele mai boemice, mai nonconformiste, mai liberale ale orașului: East Village! Aici pe parcursul a peste 38 de ani a gândit şi a scris în limba engleză 10 cărți de poezie, un volum de ficțiune scurtă și o carte de eseuri intitulată „The AVANT-GODS”. În ultimii 20 ani a fost unul dintre columniştii de bază ai publicației „NY Arts Magazine”. De asemenea a fost foarte activ ca și critic de artă la revista „Brooklyn Rail” și la publicația online www.artnet.com. Contribuțiile sale critice, literare, dar și ziaristice se continuă cu munca sa de editor la www.art.es și „d’Art International” (Toronto) si la reviste de limbă franceză și română, printre care amintesc: „La Page Blanche”, „Observatorul Cultural”, „Viața Romaneasca”,„România Literară”, etc.Valery Oișteanu este și un artist care produce colaje și cărți de artist, iar vocea sa cu o rezonanță profundă, inconfundabilă în cercurile literare, de poezie vie, de la New York, i-a adus unicitate. Nu este prea greu să afli unde recită Valery Oișteanu, fie că e în cluburile-cafenea din Greenwich Village, ori în barurile de jazz din Tribeca, sau în atelierele de poezie din East Village, pentru că aproape toată lumea știe de vocea cu un bas profund, a poetului dadaist. Cu fiecare ocazie în care recită din poezia sa, ori citește din operele poeților din curentului Suprarealist, Valery Oișteanu încântă audiența cu vivacitatea prezenței sale, cu ideile filosofiei Zen-Dada, imprimând momentului o patină istorică pe care generațiile tinere nu au avut ocazia să o cunoască. 

Număr de vizualizări :993


Comenteaza

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro