spot_img

“cronică de cafea”, Dana Potorac

Cu un titlu de volum îmbietor, Dana Potorac ne face părtaşi la lumea pe care ea o observă din unghiuri care-şi schimbă consistenţa diurnă/nocturnă, rămânând fidelă excerciţiilor de observaţie. De acum,  aşteptăm cartea pe mesele editorilor târgurilor de carte.

Azi am dus la tipografie manuscrisul cărţii “cronică de cafea”, al treilea volum de poezie. Scriind această carte am apăsat cu degetul pe rană, fără să-mi schimb fizionomia, fără să icnesc, fără să fac un caz din asta. Am scris-o privind înlăuntrul şi în afara mea, cu atenţia şi răbdarea lucrătorului din laborator. “cronică de cafea” este datoria pe care omul sincer o are, în primul rând, faţă de sine.

“cronică de cafea” apare la Editura Fundaţia Culturală Antares în martie 2010, are 72 de pagini, o copertă de Ovidiu Iordachi, avându-i ca redactori pe Tudor Cristian Roşca & Bono. “pe coperta 4, Viorel Ştefănescu spune că:

Prin “cronică de cafea”, Dana Potorac îndrăzneşte să spună că te poţi salva de la moartea zilnică prin iubire şi credinţă în adevăr. Fiecare poem al ei e un mic tratat de sinceritate despre jocul existenţei, în care trebuie să te reinventezi la nesfârşit, pentru a-ţi descoperi adevărul propriei fiinţe.”

Dana Potorac s-a născut la 14 martie 1968 în Galaţi. Are un fiu. Este jurnalist independent, conduce o firmă de consultanţă în imagine şi, în timpul rămas liber, este profesor de fapte bune! Studii: Doctorandă a Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi; Academia Britanică de Afaceri şi Comunicare- cursuri: Promovare şi Publicitate; Managemntul eficient al Resurselor Umane; Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administrative – specializarea Administraţie Publică- Universitatea “Dunărea de Jos”; Liceul “A.I.Cuza” Galaţi; Scoala Generală nr.28, actuala Mihai Eminescu.

Activitate journalistică: aprilie 2009 pana în prezent realizator al emisiunii “Apel PRO Sinceritate”, difuzată la PRO FM Galaţi; noiembrie 2008- februarie 2009 realizator al emisiunii “Ora de sinceritate” difuzată la RTV Galaţi; aprilie 2006- august 2008 -producător şi realizator al emisiunii TV “Faţă-n Faţă” difuzată la Express TV.

Activitate literară: Colaborator la diverse ziare şi reviste din Galaţi (Ziua de Galaţi-Brăila, Porto Franco, Pax Aura Mundi şi Jurnalul de Galaţi); 1997 debut cu volumul de versuri „Înger Ucis” la Editura Hypatya din Galaţi – redactor Sterian Vicol, coperta de Paul Anghele, 62 de pag.; 2002  volumul de versuri „Cuvinte sonore” la Editura Alma din Galaţi – redactor de carte Katia Nanu, consilier editorial Viorel Dinescu, coperta de Paul Anghele, 80 pag.; 2010 “cronică de cafea”, poezii, la Editura Fundaţia Culturală Antares, redactori de carte: Tudor Cristian Roşca & Bono, copertă de Ovidiu Iordachi, 72 de pag.; În pregătire: un roman; Recunoscut susţinător moral, logistic, journalistic şi financiar al culturii. Hobby: audiţiile muzicale; documentarele biografice; arta culinară

Articole recomandate

5 COMENTARII

1. In atentia dr. Bacalbasa mare iubitor de caini:
    A aparut o carte care este pur si simplu un dezastru pentru animale. Cine vrea sa scape de caini sa citeasca aceasta carte si in mod cert va turba cainele. Aveti grija! Vi se vor umfla venele de serul jigodismului! Prostia e cu atat mai periculoasa cu cat se vrea a se ridica la rang de domnie!

2. nu am citit manuscrisul (nici nu aveam cum), dar nu imi dau seama ce-l recomanda. cv-ul literar al autoarei? n-as spune. numele editurii la care apare cartea? nu cred. sinopsisul? iarasi – nu. atrag atentia, in aceste conditii, ca in Ro e raiul maculaturii imbracata in coperte cu isbn. ii puneti la dispozitie si acest spatiu??

fiti selectivi, va rog eu: fiti selectivi!!

3. Sunt de acord ca dr. Bacalbasa sa fie anuntat pe aceasta cale, dar nu pentru motivul anuntat mai sus, ci pentru a-si lua toate masurile anestezice impotriva javrelor carora li se permite accesul pana si aici.
    Am fost la lansarea cartii sambata, 20 martie, o stiu pe autoare, si cred ca prin felul ei de a fi, deschis, sincer si transant a deranjat multi maidanezi bipezi. Alfel nu-mi explic „interventia” acestor frustrati. Dana e un om frumos, bun si demn. Scrie frumos si face cinste breslei jurnalistice. Asadar, domnilor administratori ai acestui site (de altfel bine venit), fiti selectivi, nu mai tipariti impulsurilor unor personaje fara chip, fara nume si mai ales, fara onoare.

4. Si pentru a va linisti cu totul, trebuie sa va spun ca lansarea cartii „cronica de cafea” a fost un regal!
    O felicit pe Dana! Merita cu prisosinta.

5. Diana, in ce ma priveste, chiar „fara chip” n-as spune. vezi foto. cat despre nume sau onoare, te mai poti pronunta dupa ce citesti cu atentie ce am spus. rezum „mai explicativ” mai jos:
    1. legat de CV-ul literar al autoarei – „Hobby: audiţiile muzicale; documentarele biografice; arta culinară”… e primul autor cu 3 carti publicate, dar care considera relevant sa-si treaca asa ceva in CV… La fel „Recunoscut susţinător moral, logistic, journalistic şi financiar al culturii”. Legat de „Colaborator la diverse ziare… din Galaţi” – cate ziare din Galati is… „Ziarul de duminica”? Probabilitatea tinde spre zero. Dar autoarea isi trece, unde crezi, la CV-ul literar, acele colaborari la ziare…
    2. legat de numele editurii – poate ma insel in acest caz, dar carti bune mai citesc si retin numele editurilor la care apar… neavand drum prin Galati, e adevarat ca n-am citit carti aparute la acea editura, nu stiu nimic despre competentele redactorilor de carte de acolo etc. insa, iarasi, mai citesc si recenzii prin presa literara si nu-mi amintesc sa fi vazut pe undeva despre cartile autoarei. poate fi o scapare a celor ce scriu prin presa literara (e posibil) sau a mea (e posibil).
    3. sinopsisul – nu-mi spune mare lucru despre carte, poate fi o prezentare a oricarei carti, dar nu a uneia care sa-mi atraga atentia.

spui ca „Dana e un om frumos, bun si demn” (ma bucur mult pt. ea daca e asa – aceste calitati fac mai mult, uman, decat un milion de carti oricat de bune, din punctul meu de vedere) si ca „face cinste breslei jurnalistice”, f posibil, dar, ups, „cronică de cafea” e o carte de poezie, deci nu e relevant (nici necesar si, mai ales, nici suficient) nici unul din „argumentele” tale.

nu te cunosc, cum n-o cunosc nici pe autoare, dar iti semnalez ca interventia „javrelor” si „acestor frustrati”, cum ii numesti pe cei ce-au comentat inaintea ta aici, ar putea avea si o alta explicatie decat aceea de „maidanezi bipezi” deranjati „de autoare”. sincer si transant (cum, inteleg de la tine, ca ii place si autoarei sa fie) iti spun si eu.

PS: pe mine ma intereseaza mai putin cum a fost (regal sau nu) lansarea. dar daca imi poti trimite cumva cartea o voi citi (cu clic pe ddm ajungi intr-un loc unde vei putea afla cum sa mi-o trimiti) si ti-o voi inapoia dupa aceea pe adresa pe care mi-o vei indica.

PPS: redactorului care a recomandat aceasta carte (si care -spre deosebire de tine, care nu iti asumi o identitate, Diana pot sa se numeasca o mie de alte fete… – putea sa explice (credibil) simplu: am citit si mi-a placut cartea) ii sugerez ca scriind „Cu un titlu de volum îmbietor, Dana Potorac ne face părtaşi la lumea pe care ea o observă din unghiuri care-şi schimbă consistenţa diurnă/nocturnă, rămânând fidelă excerciţiilor de observaţie. De acum, o aşteptăm pe mesele editorilor târgurilor de carte” sugereaza, sau… spune de-a dreptul ca pe Dana Potorac „o aşteptăm pe mesele editorilor târgurilor de carte” – eu aici vad o mica neglijenta de limbaj 🙂

PPPS: sper sa fie o carte frumoasa. faptul ca nu e „la vedere” aceasta probabilitate -am aratat de ce- nu inseamna ca nu exista 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sunt permise comentariile oricărei persoane, fără discriminări pe criterii de rasă, sex, etnie, opţiune şi apartenenţă politică sau religioasă. Limbajul vulgar şi trivial în subsolul textelor nu este permis. Nu sunt permise opiniile calomnioase rasiste/şovine/xenofobe. Nu sunt permise atacuri la persoană în subsolurile textelor, ele sunt exclusiv pentru comentarii, critică literară, păreri despre text, dezbateri, etc. În caz contrar, ele vor fi scose din baza de date, fără nici o explicaţie din partea AgentiadeCarte. ro

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.