Marți, 5 mai 2015, de la ora 19.30, la Volkstheater din Viena are loc spectacolul-lectură cu piesa Camera 701 / Zimmer 701, în prezenţa autoarei Elise Wilk. Din distribuţie fac parte actorii Verena Altenberger şi Ronald Kuste, lectura fiind prilejuită de lansarea primei antologii de teatru românesc contemporan în limba germană: Machtspiele – Neue Theaterstücke aus Rumänien / Jocuri de putere – Noi piese de teatru din România. După reprezentaţie, editorul Irina Wolf şi traducătorul antologiei, Daria Hainz, participă la o dezbatere despre teatrul românesc contemporan. Evenimentul este organizat de Institutul Cultural Român de la Viena în colaborare cu Societatea Austro-Română (AUSTROM), editura Theater der Zeit şi Volkstheater din Viena.
Machtspiele – Neue Theaterstücke aus Rumänien a apărut la prestigioasa editură Theater der Zeit din Berlin şi cuprinde cinci piese semnate de: Gianina Cărbunariu (Schrift in Großbuchstaben / Tipografic Majuscul şi Spargel / Asparagus), Catinca Drăgănescu şi Eugen Jebeleanu (dontcrybaby), Roxana Marian (Medea oder Über das eheliche Glück / Mede/ea sau Despre fericirea conjugală) şi Elise Wilk (Zimmer 701 / Camera 701). Antologia completează seria „Dialog“ a editurii Theater der Zeit şi a apărut cu sprijinul Institutului Cultural Român prin programul Translation and Publication Support Programme (TPS) şi al reţelei europene de traduceri Traduki.
În cadrul turneului de promovare, antologia a fost prezentată la Berlin, în data de 18 martie, la librăria cu specific teatral „Einar & Bert“ în prezenţa Gianinei Cărbunariu. Totodată, la Viena volumul a fost prezentat în avanpremieră pe 12 aprilie în cadrul evenimentului de încheiere a festivalului de teatru „Die Besten aus dem Osten“ / „Cei mai buni din Est“. La Bremen, lansarea volumului a avut loc pe 20 aprilie, la teatrul bremer shakespeare company unde au fost susţinute lecturi scenice ale pieselor Zimmer 701 şi Spargel de Gianina Cărbunariu, cu o introducere realizată de Irina Wolf. Tot în acest an, antologia va fi prezentată la Ingolstadt în Germania.
„Prin cele cinci voci aduse în prim-plan, antologia propune spaţiului cultural germanofon întâlnirea cu o generaţie convinsă încă de relevanţa socială a celei mai sociale dintre arte. Nu în sensul consacrat în România dictaturii, când teatrul devenise fanionul «rezistenţei prin cultură» (sintagmă intens contestată în ultimii ani, făcând trimitere la opoziţia neasumată, difuză şi, prin urmare, ambiguă în raport cu puterea profesioniştilor din câmpul culturii), cât în sensul unui angajament real al artistului în viaţa societăţii şi a comunităţilor prea puţin reprezentate în sfera publică. Pentru această generaţie, dramaturgia nu mai e doar o practică artistică, ci cu adevărat un instrument al schimbării.“ (Andreea Dumitru)